Vi har köpt vattensäng!

Inatt 03.05, det stod så på klockan i alla fall, så vaknade jag pappan upp ganska så abrupt. Jag fick ett helt glas med vatten hällt i ansiktet. Man kan väl säga att det blev ganska så blött, det kändes ungefär som om jag satt under Niagarafallet och jag vaknade fortare än kvickt med ett skrik. Jag såg mig snabbt om för att se vem som gjort detta mot mig men det enda jag såg var min egen hand som höll i ett tomt glas ovanför mitt huvud. Dottern hade också vaknat till och frågade med ganska så stora och uppspärrade ögon, - Vad gör du?

Jag kunde inte riktigt svara på dotterns fråga utan lugnade henne med att allt var OK så hon kunde somna om. Själv fick jag slita bort både kuddar, madrass, lakan och täcke och hänga dem ute i köket på tork. När min fru klev upp i morse och såg resterna av mitt vattenkrig måste hon ha trott att jag var galen, och helt fel har hon nog inte.

Jag har funderat under dagen varför jag gjorde som jag gjorde och det enda vettiga svaret är att jag stängt av väckarklockan för nattkollen kl. 03.00 och somnat om. När min hand upptäckte att jag inte kollat dotterns blodsocker så tog den ett eget beslut och väckte mig på snabbaste sätt. Någon annan förklaring finns inte förutom den att man är så otroligt trött jämt så man ska inte förvånas över att man gör korkade saker. Dottern förresten, jo, hon var lite hög så hon fick också lite vätska. I det fallet nöjde sig min hand med en enhet insulin, det fanns ju ingen anledning till att väcka henne igen.

Kommentarer:
Postat av: Cilla

Skulle behöva en sådan hand. jag vet inte vad det är för fel på mig, men nu har jag i flera nätter irad, vaknat när klockan ringt. Stängt av klockan, och sedan ställt den på den tid jag ska gå upp på morgonen. Och sedan, istället för att gå upp och kolla dotterns bs, SOMNAT!! Det har till och med hänt att jag gått upp och kissat när klockan ringt, och sen gått och lagt mig igen. Jag tror att det är mitt omedvetna som säger till mig, att nu är jag trött på den här sjukdomen!!

2007-05-07 @ 19:14:23
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Jag vet inte jag - vilket är värst? En hand som stänger av väckarklockan eller en som försöker dränka en? Vi har provat båda varianterna här hemma och ingen är särskilt bra ...

Går det inte i perioder det där? Perioder när man är så trött och utmattad att man bara inte kan förmå sig gå upp och kolla på natten, kroppen säger nej fast man vet att man måste. Sen kommer andra perioder när man nästan vaknar en minut före väckarklockan ringer.

Postat av: anette

ja. det skulle kunna vara våran familj som skrivet alla ord ni skrivit fast hos oss är det sonen 11 år som har diabetes som går upp och ner i sitt blskr. han har oxå pump vilket han verkligen vill ha, slarvade med sina sprutor tog dem inte som han skulle låg oftas på HI.

2007-05-09 @ 22:15:54

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits