Sweet dreams

I går kväll kl 23 var det dags för kvällskontrollen igen. Stack Moira i ringfingret med ett litet klick, väntade sedan på mätarens pip. 5,2. Perfekt. Här hände något ovanligt. Hon satte sig upp på knä i sängen, fortfarande sovandes. Hon förde upp handen mot munnen ungefär som om hon höll ett glas i handen. "Drack" ett par klunkar, vilade lite, drack sedan igen. Uppenbarligen måste hon ha hört provtagningspipen i sömnen och kopplat det till att vara låg. Duktig som hon är satte hon sig upp och drack sin söta saft, fast hon sov! Så himla sött men tragiskt på samma gång. Tänk vad hon har fått vänja sig vid konstiga vanor.

5,2 är ju ett fint värde, men något lågt kanske, skulle hon klara natten på det? Hon åt ett OK kvällsmål, så det borde hon göra. Satte klockan på 03.00 och trynade in bredvid lilltjejen efter att försiktigt lagt henne ner utan att väcka henne. Jag hade migrän och dagens tjänsteresa med sex timmar på tåget hade inte direkt gjort det bättre, så jag var riktigt slut. (Ringarna under ögonen är numera permanenta, tack gode Gud för Lancômes coverstift!)

Klockan 05.40 vaknade jag till och tänkte att det borde väl vara dags att kolla henne snart? Jag har inget minne överhuvud taget att jag hört väckarklockan och stängt av den, men det måste jag ha gjort, för jag var noga med att dubbelkolla att den var ställd på 03.00 innan jag somnade. Shit!

Fumlade med mätaren och kollade Moira. 3,0. Typiskt! Andra gången någonsin jag är så trött att jag missar mitt-i-natten-kollen och då är hon låg framåt morgonen! Annars brukar hon alltid ligga bra. Hrmpf.

I natt tar pappan över nattvaket och han brukar inte missa nattkollen. Det har visserligen hänt någon gång att han vaknat upp någon halvtimme "försent" med väckarklockan i handen, men han har aldrig missat helt. Jag ska sova i gästrummet. Snark.

Kommentarer:
Postat av: Emma

Jag måste förresten tipsa om ett diabetesforum, om ni inte redan har sett det:

www.diabetiker.se

Finns många duktiga/erfarna diabetiker där att fråga om man vill.

Postat av: Nettan

Hoppas så att du fått sova gott i natt Ulrika? Att ständigt vara på alerten även mitt i natten är tufft och ni gör ett bre jobb med det båda två!
Hoppas att ni får en trevlig helg!
Kram
Nettan

2005-09-17 @ 09:53:46
URL: http://www.reflektioner.org
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Emma: Tack för tipset! Ska smyga in och se vad som diskuteras just nu.

Nettan: Tack! Helgen har hittills varit härlig, och än är det bara söndag morgon! Jag sov med Moira i natt och det har gått jättebra. Försov mig inte + fina värden.

Kram!

2005-09-18 @ 07:24:46
URL: http://macgregor.webblogg.se
Postat av: SANDRA

Önskar dig verkligen en god natts sömn - nångång!

2005-09-19 @ 14:20:38
URL: http://www.rensahuvet.blogspot.com
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Sandra: Tack! Vi kör ju varannan-natt-schema, och enligt det så ska jag få sova i natt! Hurra! "Fördelen" med att aldrig vara riktigt utsövd är att man sover som en gris när man väl får chansen ...

2005-09-20 @ 18:13:25
URL: http://macgregor.webblogg.se
Postat av: Ella

Hej! vad roligt att läsa er blogg, känner sååå igen mig, vakna med panik klockan fem "men, jag _hade_ ju ställt väckaren..."

2005-10-20 @ 12:04:34

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits