Aj!

Illa, illa, Moira har gjort illa sina fingrar. Barnen har fått smak på "Fritt fall" på Lugnet, en livsfarlig vattenrutschbana som störtar 10 meter rakt ner i intet. Idag skar hon sig på två fingrar, rätt ordentligt, när hon kastade sig ut i kanan. Det var dessutom två av de fingrar som vi sticker i för att kolla blodsockret, vilket lämnar oss med bara fyra andra fingrar att variera mellan. Badvakten hjälpte oss att plåstra om de små fingrarna med en grön tejp som vi nu inte vågar pilla bort. Trots alla sprutor och stick-i-fingret som vi vant oss med så är vi fortfarande lite kräsmagade med stora sår.

 

Nåja, plåstren lossnar väl av sig själva så småningom, det borde de i alla fall göra eftersom de inte hålls torra många minuter om dagen med allt badande på Lugnet och i den lilla upplåsbara poolen som pappan fixat i trädgården.


Kommentarer:
Postat av: Bloggblad

Hej - en ny kamrat på nätet!
Orolig mamma - i den kategorin faller även jag in. Men mina barn är vuxna och jag har kämpat hårt för att låta dom få bli det utan att jag lägger mig i.
Undrar om det nånsin går att släppa taget helt.
Hur gammal är din dotter?

Postat av: Ulrika på den här bloggen

Hej! Välkommen hit!
Vår dotter är 9 år och fick diabetes för ett år sedan. Vi har en son också som är 12. Det är en rolig ålder på båda - men man märker att de börjar bli stora och det är inte så lätt att inse alla gånger. Speciellt Moira vill vi ha koll på, men det är förstås speciella skäl för det. Hur det blir när hon blir tonåring och inte ha morsan med sig vid övernattningar och festivaler och annat törs jag knappt tänka på!
Kram,
Ulrik

2005-07-15 @ 15:51:49
URL: http://macgregor.webblogg.se
Postat av: Bloggblad

Jag är övertygad om att ni lärt henne att ta vara på sig och sin sjukdom då när det är dags att bli tonåring! Jag har träffat på flera barn i skolan som har stenkoll och som sköter allt tänkande kring diabetesen själva.

2005-07-16 @ 23:52:51
URL: http://bloggblad.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits