Dagens skörd

En av fördelarna med att bo "på landet" är närheten till skogen. Vid den här tiden på året spritter det i pappans ben, han längtar efter kantarelljakten! Eftersom det har varit ganska regnigt den senaste tiden och ändå ganska varmt så gav vi oss ut i skogen i dag. Hela familjen var med och vi hade väldigt trevligt hela tiden. Inte ett endaste gnäll, det ni! Väl hemma har vi rensat och rensat och kan nu stoltsera med följande skörd:

 

Dagens skörd

 

Vad gör vi nu med allt detta? Blåbärsbullar blir det i alla fall, och kanske en smoothie på hallon och smultron ikväll. Men vad gör vi med kantarellerna? Smörstekta på en skiva gott bondbröd är i och för sig aldrig fel, men vad kan man göra mer?


Kommentarer:
Postat av: Bloggblad

Tips för kantarellerna: Åk hit med dom!

Kantarellmacka, kantarellpaj MMMmmmmmmm

Postat av: Ulrika på den här bloggen

Åh ... vilket bra förslag! Tyvärr har jag ju redan hunnit förvälla och frysa in i brist på bättre idéer ... Men då vet jag att du är villig att ta hand om skörden nästa gång - inklusive rensning förstås! :)

2005-08-03 @ 22:29:57
URL: http://macgregor.webblogg.se
Postat av: Anette

Nu börjar jag bli hemma på dina sidor.
Jag vill ha receptet på blåbärsbullar men det kan vi ju ta när vi träffas.

2005-09-19 @ 13:29:30
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Hej Nettan! Välkommen hit! Visst ska du få receptet på blåbärsbullarna, men en liten varning får jag nog utfärda - de är inte direkt diabetesanpassade, däremot beroendeframkallande ... Moira gillar inte blåbär, så därför har jag kunnat göra enligt originalreceptet med smör, socker och mandelmassa ...
Kram, hoppas vi ses snart!

2005-09-20 @ 18:11:34
URL: http://macgregor.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits