Besök hos doktorn

Idag har vi varit på besök hos doktorn med Moira, kvartalskontroll. Egentligen händer det inte så mycket under dessa möten men oftast så går man där ifrån med tillförsikt ändå. Vi har kommit överens om att sänka Levemir med ytterliggare en enhet (vi sänkte två enheter i helgen vilket visar att vi faktiskt är på rätt väg) men det var nog allt. Ja, doktorn sa att hon skulle skicka en dietist till skolan som skulle prata bullar med rektorerna. Det var roligt, jag satt och fnittrade inombords när hon sa så. Som ni vet så har vi haft en del problem med konsumtionen av sötsaker i skolan och doktorn tyckte att det var dags för dietisten att tala om för rektor vad dagens skolbarn behöver. Så fel kan vi alltså inte haft!

Moira fick också väga och mäta sig, eller som jag säger till mammans förtret, vega och meta. Man har väl inte bott i Stockholm i dryga trettio år för intet. Sen vi sist var där i april har Moira skjutit i höjden med hela 3,6 cm. Jag undrar om hon inte tagit dem av mig för jag känner mig betydligt kortare än vad jag varit tidigare i mina dagar. Men i stort sett var allting bra och inga nymodigheter på diabetesmarknaden som vi skulle pröva. Tänk vad ett litet läkarbesök kan pigga upp ens vardag ibland. Förr i tiden så drog jag mig alltid för att gå till doktorn, nu ser jag nästan fram emot det. Tiderna förändras.

Kommentarer:
Postat av: Amiechan

Bra tänkt av doktorn! Bussa dietisten på rektorn bara! Min förskolefröken var inte så mycket för sötsaker så när vi skulle fira fick vi lov att leka "Hela havet stormar". Det roligaste vi visste, men jobbigt för fröknarna att plocka undan... Ganska smart tycker jag :)

Postat av: Trent på den här bloggen

Vi tycker om din förskolefröken, helt i vår smak! Vi har föreslagit brännboll och annat, men tyvärr nappade inte rektorn på det betet. Dietisten kanske kan lyckas bättre!

2005-09-01 @ 22:02:15
URL: http://macgregor.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits