Hoppla!

Se där! Första natten på mycket länge utan blodsockerkoll! Vi klappar oss själva på axeln för att vi var så duktiga och lät bli ...

Ett par nätter i rad har hon legat fint så i går kväll bestämde vi oss för att inte kolla klockan 03.00. Visserligen vaknade jag och tittade till Moira, men hon sov så sött, var inte svettig eller visade några andra tecken på att må dåligt, så jag somnade om och sov gott ända till morgonen. Då hade hon 4,0 och fick gå direkt till frukostbordet utan att passera gå. Nu hoppas vi att hon ligger fint ikväll, för då vågar vi nog göra likadant igen. Dessutom är det några chips till kvällsmålet eftersom det är fredag, och det brukar hon stå sig rätt länge på.

Hela familjen har packat prylar hela kvällen inför morgondagens loppis, så nu ska vi gå och sätta oss i soffan en stund med en kopp te. Barnen med smörgås och lite chips, mamman med lite salami och ost och pappan med en kokostopp eller två (low-carb).

Kommentarer:
Postat av: Linda

Vad skönt för er, hoppas verkligen att det håller i sig och att jäntan fortsätter att ligga hyffsat bra. Vet själv hur det är att ha diabetes i den åldern och det är inte alltid lätt..jag fick min diabetes när jag gick i tredje klass, nu är jag 25 och det värsta av allt var puberteten.. har aldrig varit med om att det sväng så mycket som då. Men jag ser att Moira har två föräldrar som stöttar henne, det är underbart att se hur mycket ni bryr er. Jag hade inte den turen och har själv burit allt ansvar från första dagen, men det har gått det med.. inga större incidenter iaf =) Sköt om er nu..hela familjen...

2006-10-01 @ 05:06:03
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Linda: Tyvärr var det bara den natten som det fungerade ... så nu är vi tillbaks till nattkontrollerna igen. Men målet är att vi ska få tillbaks vår nattsömn och jag är övertygad om att vi kommer dit så småningom. Vi ser just nu effekterna av förpuberteten med hormoner och allt och hoppas att det i alla fall inte blir VÄRRE när hon kommer in i "riktiga" puberteten!
Ha det så bra du också!
Kram/Ulrika

2006-10-02 @ 21:10:06
Postat av: Linda

Det var tråkigt att höra men jag hoppas att det ordnar upp sig... det måste ta på Moiras krafter också med känningar.Själv brukar jag känna mig rätt urlakad efter en känning.. Nej det borde inte bli värre.. snarare att det jämnar ut sig när hormonerna inte kör lika mycket berg och dalbana. För mig var det allra värst när första mensen kom men det rätade upp sig rätt snabbt. Jag har visserligen lite mer sväng på bs under den tiden i månaden men inte alls som förut... kram Linda

2006-10-03 @ 00:07:46

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits