Ett nytt försök

Jag och en annan mamma som också har barn med diabetes försöker på olika sätt göra livet lite enklare för andra familjer med diabetes. Bland annat ordnar vi tillsammans med landstinget det årliga diabeteslägret i Tandådalen. Vi har också en hemsida med bra-att-veta för diabetesfamiljer, http://www.diabetesvardag.se. Igår var det dags för uppdatering av hemsidan, vi har lagt in lite bilder från årets läger bland annat. Gå gärna in och titta!

När jag kom senare på kvällen så möttes jag av en ledsen tjej. Hon och pappa hade satt ny nål när jag var borta och den hade oturligt nog hamnat på en nerv, för det gjorde ont. Hela tiden. Så det var bara att sätta emla-salva en gång till och sedan en ny nål en timme senare. Inte så kul förstås, men vilken lättnad när den gamla bråkiga nålen kom bort och hennes ansiktsuttryck förndrades. Rynkan mellan ögonen försvann och ett leende spred sig i ansiktet. "Åh, vad skönt, nu gör det inte ont längre!".


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits