Blomkålsblogg

blomkålPå kvällens meny står fläskfile med kantarellsås och blomkålsmos. Maken har varit i skogen i dag och hade med sig en försvarlig hög gula i en kasse. Rensade och förvällda såg det förstås inte fullt lika mycket ut, men det räckte gott och väl till en smarrig sås.

Mitt i middagsstöket blev jag uppmärksammad av
amiechan att jag inte lämnat någon rapport om hur det går Moira och hennes pump. Det måste jag ju göra! tänkte jag då och skrev med full koncentration på inlägget här nedan. Ända tills det började lukta suspekt från köket och jag kunde konstatera att något blomkålsmos blir det inte i kväll. Lukten av bränd blomkål ligger fortfarande som en dimma över köket. Suck. Då får det väl bli micrad broccoli istället då. Men det går nog bra det med.


Kommentarer:
Postat av: Bloggblad

Fy sjutton - blomkål luktar ändå när den kokas.

Skönt att det verkar bli enklare för er med pumpen!

Och nu har jag svarat på hur lektionen avlöpte - det är jättekul, men jag är ändå glad att jag inte är klasslärare på heltid längre. Hur sjutton orkade i ganska många år?

2006-09-01 @ 19:41:37
Postat av: Amiechan

Ojojoj! Det där gör jag jämt själv :/ I förrgår värmde jag cracklings på spisen tills hela köket var dimmigt i värsta Lutzen-stil. Och mina cracklings hade man kunnat döda elefanter med :P

Postat av: Ulrika på den här bloggen

Lukten satt fortfarande i när vi kom upp i morse. Men jag är inte avskräckt för det - idag har jag inhandlat ett fint blomkålshuvud på Lidl, så ikväll blir det ett nytt försök! Men då ska jag inte sitta vid datorn samtidigt ...

Bloggis: Jag läste din rapport. Härligt!

Amiechan: Jag är frestad att prova att göra ister och cracklings, men jag har liksom inte kommit så långt ännu. Stackars elefanter förresten. :)

2006-09-02 @ 16:47:11

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits