The Dark Side

Hur lagar man mat som är både god och nyttig? Och som hela familjen kan tänka sig att äta? Oftast lagar jag, mamman, middagsmaten och dår får resten av familjen äta det som står på bordet eller vara utan. Men det är klart att jag försöker laga mat som jag vet att åtminstone majoriteten av familjen gillar så ofta som möjligt. Därför serverar jag inte fisk så ofta. Jag fullkomligt älskar fisk, inte minst lax som går att variera i oändlighet och som innehåller omega-3 som vi behöver. Men nyttan med fisk väger inte upp smaken av den, om man ska lyssna på Moria och pappan. Sean äter det mesta, men senast igår valde han köttbullar framför laxen. Några räkor smusslade han till sig, men fisken ville han inte äta.

Familjen fick sig en lektion igår (igen) om fiskens fantastiska egenskaper och smak. Till och med pappan höll med om att vi ju faktiskt borde äta fisk oftare och lovade att om jag lagar till fisk så äter han, minst en gång i veckan. Han fick då en mörk blick av Moira som väste:

"Don't go to the dark side, pappa".

Enligt henne är det alltså lika illa att äta fisk som att skaffa sig en dödsstjärna och spränga planeter i rymden. Gissa vad som står på menyn idag?


Kommentarer:
Postat av: Anna

Jo, ungar äter vad de blir serverade. Mycket enkelt. Fördelen med diabetes är ju att dieten den medför är nyttig för hela familjen, och hur kan man bättre visa sin kärlek än att servera mat som alla mår bra av?

2006-05-29 @ 19:39:21

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits