Puh!

För ett par veckor sedan gick årets diabetesläger för barn och ungdomar i Dalarna av stapeln. Syftet med lägret är att låta familjer med barn med diabetes träffas för att utbyta erfarenheter och öka sin kunskap om diabetes genom föreläsningar. Jag och en annan mamma hade ordnat veckans program och alla aktiviteter för drygt 100 deltagare. Tur att jag hade semestern inbokad direkt efter lägret, för när lägerveckan var slut så var jag det också! Den som någon gång varit med och anordnat något event vet vad jag pratar om. Tusen saker som ska fixas, både innan lägret och sedan på plats. Bland annat så hade vi ordnat olika föreläsningar för föräldrarna, utställning med diabetesrelaterade läkemedelsföretag, besök av brandkåren, trollkarl, tonårsfest, småstjärnorna, besök till en kennel, bowling och en hel del annat.

Det var första gången vi ordnat lägerveckan och vi har definitivt samlat på oss en hel hög med lärdomar inför nästa år, om vi hittar energi att genomföra detta igen. Framförallt ska vi se till att delegera ut arbetsuppgifter till andra föräldrar, vare sig de vill det eller inte, för det håller inte att två personer ska ordna med precis allting. Vissa vuxna erbjuder sin hjälp precis hela tiden, men majoriteten väljer att glida undan och vill ha allt serverat utan egen insats. Vi har satt upp en hemsida där det bland annat står om lägret och den kommer vi att använda inför nästa år också:
http://www.diabetesvardag.se. Sidan är inte uppdaterad efter lägret, men det ska den bli så småningom med lite bilder och annat smått och gott.

Trots allt var det en underbar vecka med vackert väder och frisk fjälluft. Såvitt vi kunde se så hade barnen roligt och det är ju det som räknas! Men det är tur att det är ett helt år kvar till nästa gång.


Kommentarer:
Postat av: Bloggblad

Jag hoppas att du känner att du gjort något väldigt bra! För eldsjälar som du behövs.

Postat av: Ulrika på den här bloggen

Bloggis! Tack! Dina ord värmer alltid.

Visst känner jag att jag gjort något bra - och på köpet har jag fått en ny god vän i den andra mamman. Så här i efterhand känner jag att det helt klart var värt allt slit, men hade du frågat sådär framåt torsdag kväll under lägerveckan så vete katten vad jag hade svarat.

(Otroligt vad man hämtar sig snabbt, jag har redan börjat fundera på olika föreläsare inför nästa år!)

Kram,
Ulrika

2006-07-14 @ 20:04:38
Postat av: Monica alias Mrs Michelin

Hej, du är duktig du som fixar och arrangerar så i samband med diabetslägret. Hittade hit via ditt inlägg på Fettskrämd.

2006-07-24 @ 11:05:15
URL: http://fetast.webblogg.se
Postat av: Ulrika på den här bloggen

Monica! Tusen tack, det var snällt sagt. Som du vet så glömmer man det tråkiga fort och minns bara det som var trevligt och roligt, så nu känner jag mig snart fit-for-fight och redo att börja planera för nästa år!
Kram,
Ulrika

2006-08-03 @ 15:38:56
Postat av: Bloggblad

Visste väl det - att du redan ligger i startgroparna.

2006-08-06 @ 22:50:20

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits