Rektorn frågar

What is diabetesIdag har jag haft ett mycket givande samtal med en rektor för en skola där det finns barn med diabetes. Han ville ställa några frågor om hur skolan bäst bemöter föräldrar och barn med diabetes, hur skolan kan stötta på bästa sätt för att både föräldrar och barn ska känna sig trygga. Bara det att rektorn engagerar sig och själv söker information om diabetes gör att jag jublar inombords. Tänk om alla familjer med barn med diabetes bemöttes så! Jag hoppas att de kommer att få ett bra samarbete mellan diabetesfamiljerna och personalen på den skolan, och efter att ha lyssnat på rektorns tankar och funderingar idag så tror jag nog att det kommer att gå riktigt bra.

(Bild:
http://www.nutriweb.org.my/general/diabetes/index.php)

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits