Tänk vad lite sömn kan göra

Pappan har låtit en övertrött mamma få två sovmorgnar i rad. Två! Tänk vilken skillnad lite sömn kan göra. Jag, mamman, var lite lätt övertrött i fredags kväll och visste knappt vad jag hette. En jobbig arbetsvecka i kombination med blodsockerkontroller varje natt, och även extra insulin varje natt (alltså varannan natt för mamman, varannan natt för pappan, men ändå, ingen av oss blir ju någonsin utvilad!) var bara för mycket för mig. Så nu har jag fått sova. Jag är av naturen ingen sjusovare, så jag har gått upp relativt tidigt ändå både lördag och söndag, men ändå, bara att slippa vakna av väckarklockan kl 06.00!

Så nu känner jag mig fit-for-fight igen. Nu orkar jag ta tag i planeringen av sommarens
diabetesläger för barn- och ungdomar i Dalarna, och i morgon ska det ringas till sponsorer!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits