Telefondialog

- Mamman här!
- Ja hej det är jag, Moira.
- Hej gumman! Hur är det?
Suck i luren.
- Jodå ... det är väl OK, jag hade 8,5.
- 8,5 vad bra!
- Ja men, jo men, du mamma ...
- Ja?
Tyst paus. Sedan jättesnabbt:
- Måste jag äta mellis? Kan jag inte bara hoppa över både mellis och sprutan? Snälla, snälla, please?
- Jo, det går väl bra, du står dig nog till middagen ändå.
Tyst paus igen. Sedan, lätt chockat:
- VA? Är det sant? Ingen spruta?
- Ja, det är OK. Ingen spruta om du inte ska äta något.
- Jippi!
- Och sen kommer jag och hämtar dig klockan halv fyra.
- VA! Halv fyra? Men jag vill vara här minst fyra timmar!
- Fyra timmar ... då har fritids stängt för länge sedan! Jag kommer strax efter halv då, säg kvart i fyra istället, är det bra?
- Men det är ju bara en liten stund?
- Nej, det är faktiskt nästan två timmar, det räcker väl?
- Ja två timmar är ju JÄTTELÅNG tid! Hej då!
Klick.
- Ööh ... gumman? Hallå?

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits