Sponsorer sökes

I sommar ska vi på läger för barn och ungdomar med diabetes i Dalarna. Det är ett gyllene tillfälle att få utbyta tankar och erfarenheter med andra familjer i samma situation som vi. Det är så skönt att inte behöva förklara sig hela tiden och tryggt att veta att ungarna springer omkring bland människor som vet precis vad det handlar om och vet som ska göras om något skulle hända.

 

Det är också ett bra tillfälle att få fylla på kunskapen om diabetes, att få träffa läkare, dietist och diabetessköterska och ställa frågor och diskutera. En vecka som ger inspiration att klara årets övriga 51 veckor!

 

I dag har jag ringt runt till ett antal läkemedelsleverantörer för att höra om de är intresserade av att sponsra lägret, eftersom vi vill fylla veckan med roliga aktiviteter och landstingets pengar inte räcker hela vägen. Helt otroligt vilken bra respons jag fick! Jag inser att sponsring är sponsring och att det är en marknadsföringsaktivitet som vilken annan som helst, men jag blev ändå glad av de genuint positiva reaktionerna och förståelsen för vilken nytta diabetesläger gör för barnen. Nu hoppas vi bara att de verkligen kommer att bidra på ett eller annat sätt, så att lägret blir en kanonvecka även detta år!


Kommentarer:
Postat av: Eva

Hej! Vilka sponsorer fick ni hjälp av? Hur mycket fick ni?
/ Eva

2013-02-05 @ 20:52:37

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits