Det är gott Gry i Moira

Solen sken på Moira och pappa när de var nere på Stortorget och tittade/lyssnade på Adam och Grys morgonshow. Pappa fick sig en alldeles gratis Falukuriren som han bläddrade i medan Moira storögt tittade på radiosändningen. Moira hade förberett en skylt som det stod "Gry Falun Fan Club" på och höll upp den när Gry tittade. Hon blev jätteglad (Gry alltså, och Moira också). Gry öppnade fönstret i studion och ropade till Moira att hon måste få ta ett foto på Moira, henne och skylten. Moira blev jätteglad (och säkerligen Gry också när Moira sa ja). Adam passar på att läsa upp vad som står på skylten i direktsändning och anklagar Gry för att ha skrivit den och bett den lilla flickan hålla skylten för att göra honom avundsjuk. Lite senare kom Mixmegapols flygande reporter ut och bad Moira ställa sig framför studion med skylten och tog ett foto. Han frågade om det var OK om de la upp bilden på deras hemsida och vi båda (pappa+Moira) sa ja, Moira blev om möjligt ännu gladare än hon var tidigare. Under en musikpaus kommer Gry utskuttande från studion med en kamera och går fram till oss. Hon ber mig ta ett foto på henne, Moira och skylten. Givetvis gör jag detta och samtidigt passar jag på att ta två foton med vår kamera. Moira är nu superglad och skänker sin skylt till Gry som blir ännu gladare och säger att hon ska sätta upp skylten i studion hemma i Stockholm.Vi sätter oss en stund till och tittar och jag upptäcker att jag gjort något fel med kameran så det enda jag får fram är bilden på Moira och Adam. Inte bra!

 

Efter en kort överläggning bestämmer sig Moira och jag för att stanna kvar och se hela radioshowen. Moira tycker nämligen att pappa är superklantig och jag kan inte annat än att hålla med.

 

Efter showen så kommer Adam och Gry ut och Gry går genast fram till Moira, trots att ett ganska så stort uppbåd med fans och press står emellan oss. Hon tackar för skylten igen och jag frågar diskret om det går bra med ett foto till då jag lyckats att ta bort dem jag tog tidigare.

- Självklart, säger Gry och ber reportern från någon lokal tidning vänta för hon har ett åtagande först.

Jag fotar ännu en gång och kontrollerar att bilden finns där.

- Bra, nu sitter den i kameran, säger jag och först då släpper Gry taget om Moira, tackar än en gång och går till reportern.

Moira fick också autografer från båda och en Mixmegapol T-shirt att sova i. Efter två timmar på torget åkte vi båda lyckliga hem och åt lunch. Sen bar det av till Lugnet där Moira än en gång dränkte pappa och tvingade honom att apportera plastringar som hon slängde i det djupaste stället i bassängen under en evighet. Vi åkte senare hem där Moira slog en helt orkeslös pappa, fortfarande med vatten rinnande ur öronen, i kubb. Som grädde på moset mosade hon pappa i ett par partier Memory.

 

Det var en riktigt bra dag, det tycker nog både Moira och Gry med tanke på hur de ler på bilden. 

 

Moira och Gry


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits