Borde släpat mig till Friskis, men ...

Ibland är jag riktigt glad över att ha fastnat med ändan i soffan framför TV:n. Som igår, när jag frossade i den svenska versionen av Nanny-jouren. Den omedelbara reaktionen blir: Gud, vilka underbara ungar jag har! Deras små försyndelser med kringslängda kläder och en och annan uppstudsighet känns i jämförelse med monsterbarnen på TV som en frisk fläkt. Finns de här familjerna verkligen på riktigt?

Sen var det dags för nästa soffvärmare: Desperate Housewifes. Alla tycker något om denna serie - så även jag. I love it.

Som avslutning ännu ett program som förbättrar min självkänsla som mamma. Kanske mina ungar inte har så dåliga matvanor ändå, åtminstone inte om man jämför med skolungdomarna i Jamie Olivers lunchprojekt. Herregud! Jag ska aldrig mer klaga på att mina barn "bara" äter gurk- och morotsstavar när det gäller grönsaker. Det är OK att de ratar broccoli och blomkål. De äter åtminstone inte pommes och soggiga hamburgare varje dag. Men visst känner man igen sig i Jamies förtvivlan och besvikelse när ungarna ratar hans kulinariska läckerheter (på mini-budget) med ett "it's disgusting". Kanske hade det fungerat bättre om han tagit bort alla dåliga matalternativ och endast erbjudit nyttig och god mat?

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits