En hårboll i halsen

Katten har kommit, om det nu är en katt. Hon ser mest ut som en hårboll eller en dammtuss. Eftersom det är jag (pappan) som är chef över dammsugningen i huset får jag vara lite försiktig. Dammråttorna får jag suga upp men dammkatten ska vara kvar har frun sagt.

 

 

Inatt när jag vaknade för att kontrollera Moira vid 03.00 så hade jag en hårboll mellan hakan och bröstet. Jag blev först smått orolig att det var något jag hostat upp i sömnen men eftersom hårbollen purrade så förstod jag ganska så snabbt att det var Kitty som låg där. Jag flyttade varsamt på henne men hon vaknade till. Där satt hon och glodde på mig och undrade säkerligen varför jag väckt henne. Och eftersom jag väckt henne tyckte hon att det var lika bra att vi lekte. Jag försökte gömma alla mina kroppsdelar under täcket men Kitty lyckades hela tiden hitta något som hon kunde klösa kärleksfullt på. Det blev för mycket för mig så jag tog tag i i henne och bar ut henne från sovrummet och stängde dörren. Efter att ha kontrollerat dottern (henne kan man putta på, dra i, vända, sticka med nål osv utan att hon vaknar) kunde jag konstatera att det bara var att sova vidare. Kitty verkade inte alls ha några sådana tankar med tanke på hur det lät från vardagsrummet. Inga problem för mig dock, i dessa dagar skulle jag kunna somna bredvid en vaktparad som spelar på högsta volym. Så jag sov sött fram till 06.30 då det var dags för nästa kontroll, denna gång utan hårboll.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits