Déjà vu

Imorgon är det skolavslutning och jag har nog inte sett fram emot en skolavslutning så här mycket sen jag själv var barn. Och gudarna ska veta att det är länge sedan. Mamman ska följa med dottern och pappan ska följa med sonen. Åtminstone så hoppas pappan (dvs jag) att det blir aktuellt med skolavslutning - idag ringde sonen från skolan och ville bli hämtad tidigt, han mådde inte bra. Jag fick en flashback till förra året när jag åkte iväg med dottern till Falu Lasarett och inte checkade ut förrän två veckor av sommarlovet hade förflutit. Lyckligtvis så upptäckte jag att sonen bara är normalt sjuk, ja förkyld alltså. Det är inget kroniskt och bestående (tror jag). Han snörvlar och hostar konstant så vi fick hoppa över festen som hans klass har haft ikväll men vi siktar in oss på morgondagens festligheter istället. Han ser i alla fall fram emot sommarlovet och jag ser fram emot att få höra Den blomstertid nu kommer ... på skolgården. Men det är inte hela världen om vi missar själva avslutningen, huvudsaken är att han mår OK (ta i trä och tvi tvi tvi, för säkerhets skull).

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits