Söt katt och snygg duk

Lilla Kitty växer och blir större för varje dag. Hon är supergosig långa stunder och extremt busig däremellan. Helt normal kattunge alltså. Barnen tror knappt att det är sant när hon kurar ihop sig i famnen på dem och bara kurrar och kurrar och vill bli kliad på magen. - Hon är helt undervar! som Moira säger. (Hon vet att det heter underbar, men glömmer bort sig och slänger in ett v istället när hon blir exalterad, av någon anledning). Så här söt var Kitty för en stund sedan, under en busattack i köket!

 

Måste bara rapportera ett riktigt klipp jag (mamman alltså) gjorde idag. Har varit på jakt efter en blommig duk ett tag och travade igår in på Indiska här i stan spanande efter något somrigt. Tji fick jag, det var helt tomt, det enda som fanns var några randiga löpare, inte alls vad jag hade tänkt mig. Besviken berättade jag för en kollega om bristen på blommigt när hon slänger ur sig att - Men jag har en duk från Indiska hemma, en blommig en. Köpte den på rea, men den var för stor för bordet så jag har aldrig använt den. Vill du ha den? Pulsen ökade (så kan det vara om man gillar att shoppa och ser ett fynd komma i antågande) och kollegan lovade att ta med den till jobbet idag. Det gjorde hon också, och jag blev kär vid första anblicken. Det var precis vad jag varit ute efter! Jag är himla nöjd och till och med maken tyckte att det blev fint. Det ni!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits