Sluttningen del 3

Idag regnade det inte när vi vaknade. Fantastiskt egentligen med tanke på att det har regnat konstant här på sistone.

 

Poolen

Vi samlar regnvatten i barnens pool. Det är fullt nu ...

 

Först blir man på riktigt gott humör men sen när man tittar ut i trädgården så dalar humöret direkt. Surdegarna som har legat ogjorda måste tas om hand om. Och framförallt så är det sluttningen som jag skrivit om tidigare som borde ses över. Både min fru och jag gick ut för att få lite ordning på stenpartiet (läs stenhögen) men då upptäckte frun att hallonbusken skulle plockas. Hon satte igång med det medan jag stod och försökte se upptagen ut i sluttningen.

- Hur går det, ropade frun runt hörnet.

- Jovars, svarade jag, jag tänker bara lite på hur jag ska lägga stenarna.

- Maskar du? ropade hon.

Vi har varit gifta i snart 12 år (21 augusti) så min fru känner mig alldeles för väl.

- Nej inte alls, svarade jag, och böjde mig ner för att plocka upp dagens första sten. Jag tror att jag till och med hann placera den på något lämpligt ställe innan kom för att hjälpa till (och få fart på mig). Vi höll väl på i någon timme innan vi gav upp. Barnen skulle ha lunch så frun gick iväg för att ta hand om det. Tidigare hade hon sett en geting krypa in i ett hål i väggen så det blev min uppgift, bra mycket roligare än att langa sten. Som ni ser på bilden så ser det fortfarande anskrämligt ut i sluttningen. Vi får väl se om vi orkar ut någon gång till i veckan.

 

Stenparti del 3

Inte går det fort - och fel blir det också.

 

Ett problem är att hinna med. Regnar det så vill man inte stå där ute och flytta stenar fram och tillbaka. Det är förenat med livsfara som jag säger till frun, du vet hala stenar och massiva jordskred för att leran blir så tung. Sen när solen skiner så är det så mycket annat som drar. Idag när vi hade gett upp på stenpartiet så var jag ute i skogen i två timmar och plockade lite kantareller och sen så var det golfbanan med barnen. Det kanske är så att slutförandet av projektet i sluttningen får vänta till terminen på Högskolan börjar igen. Då är det så många böcker som ska läsas och rapporter och tentor som ska skrivas så att stenjobbet kanske till och med blir lockande.


Kommentarer:
Postat av: Bloggblad

Mycket har jag skyllt på för att slippa ta tag i vår stora rabatt som sakta blivit djungel - men "jordskredsrisk" - den var bra. Den lånar jag...


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits