Trött, tröttare, tröttast

Det var min tur att få sova ut i natt, men eftersom våren nått ända till Falun har småfåglarna fått spatt och väckte mig redan halv fem. Efter varje kvidevitt kunde jag känna adrenalinet pumpa, inget kan göra en så klarvaken som vetskapen om att nu MÅSTE man sova. Så nu gäller det att hålla korpgluggarna öppna till klockan elva, då Moiras blodsocker ska kollas inför natten. Sen får jag förhoppningsvis sova några timmar.

 

Pappan är minst lika trött han men har ändå erbjudit sig att ta en natt till med Moira, men jag ska försöka klara det själv. Det finns en liten, liten chans att jag tar hans erbjudande, men isåfall är det bara för att jag faktiskt är så trött idag att jag är konstant nära att börja gråta.

 

Imorgon ska vi på kontroll hos Moiras diabetsläkare. Vi fick papper hem med hennes senaste HbA1c (långtidsblodsocker) och det var 6,4. Det är det högsta värde hon haft sen hon blev sjuk, och det känns förstås tungt. Influensan över sportlovet spelar förstås in, men det gör också den senaste tidens höga och hoppiga värden som varit svåra att få någon ordning på. Man vill ju så gärna göra det bästa för sina barn, och inte att de ska behöva lida för att föräldrarna fattar fel beslut. Men vi får hoppas att diabetesteamet kan hjälpa oss med inställningar och annat i morgon.


Kommentarer:
Postat av: Emma

6,4 är ett JÄTTEBRA HBa1c!!!

Idag är det Siris tur att besöka diabetesmottagningen, jag tror att även hon ligger bra, för hon har haft ovanligt få höga värden på sisitone. Däremot för många låga, aldrig kan det vara riktigt bra.

Postat av: Hilda

Inte vet jag nåt om dig, men den där tröttheten, och gruset i ögonen. Om det inte beror på sömnbrist så KAN det ha med allergi att göra. *gäääsp* Jag har grus i ögonen/kliande ögon om jag inte droppar i några små droppar Lomudal - blink, blink, sedan är det rätt så bra för flera timmar framåt. Det är alltså pollen i luften vid denna årstid - beroende på var ni bor såklart. Bara en tanke - klart det finns hur många orsaker till trötthet som helst.

2005-05-04 @ 04:00:54

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits