Sjukt barn och tandläkarbesök

Strax före lunch ringde Moira snyftande till mitt jobb. Hon var jättförkyld och trött och orkade inte vara kvar på skolan. "Aha!" tänkte mamman. Där kom förklaringen till de höga värdena! Men tji fick jag, för väl hemma kollade jag henne och då hade hon 4,8. Inte särskilt högt alltså. (Normalt för en person utan diabetes är 4-7, en diabetiker bör ligga mellan 5-8). Å andra sidan hade hon 14,4 till mellis två timmar senare, så nåt galet är det i alla fall.

 

Tack snälla morfar som agerade taxi och hämtade både mig och Moira och körde hem oss. Jag hade inte bilen idag utan cyklade till jobbet, eftersom jag hade tandläkartid kl 07.10 i morse och resten av familjen behövde bilen. Hu för tandläkarbesök! Tack och lov fick jag en återbudstid med två dagars varsel, så jag hann knappt oroa mig. Jag hade inga hål men blev av med lite tandsten och 760 spänn.


Kommentarer:
Postat av: Nettan

Har mailat dig!
Kram


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits