Lång dags färd mot natt

Tur att vi inte höjde insulindoserna! Moira har som sagt varit hög på nätterna senaste tiden, men i natt när jag kollade kl 03.00 så hade hon 3,3. Suck. Dricka och något ätbart, sen var det tvärt omöjligt att somna om. För mig alltså. Moira flyttade kuddarna till mitten och låg nära, nära och sov så sött. Mysigt i och för sig, men lite trångt på min kant.

 

Sen kom mamma och hämtade mig tjugo i sju, vi har för vana att vara med på morgonpasset på Friskis nere i stan på fredagar. Jag var ju redan vaken, så det var väl lika bra att göra något vettigt. Det är slitigt, men ack så skönt när det är över. Då känns det helt OK att unna sig en kaka till kaffet, som det alltid är på jobbet på fredagar. Inger hade bakat Kärleksmums, en hit.

 

Åt lunch med en reklamtjej som alltid inspirerar mig. Hon berättade om sitt hus som snart är färdigbyggt, så nu blåste hon liv i husbyggarplanerna. Det är en dröm vi har att en gång få bygga vårt eget hus, bestämma precis hur vi vill ha det. Kanske nån gång ...

 

Nu har vi mumsat tacos, det smakade fint. Pappan kör just nu Sean med kompis till ett disco. Jag har lite svårt att vänja mig vid hur fort han växer. Fredagarna har varit lite "heliga" hemma med mys med familjen, men nu är det annat som lockar. Vi får se hur länge jag orkar hålla mig vaken ikväll, somnar förmodligen i soffan till Fortet.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits