Nunzio och Victoria - scrapped

Jag har upptäckt att det inte alltid är lätt att vara innovativ när man ska hitta på nya "tuffa" designer till mina wrestling LO:s. Därför föll jag tillbaka till mitt flaggtema som jag startade med Funaki (det blir fler flaggor ju längre det lider). Senast var det Nunzio (som vi träffat två gånger) som blev scrappad och eftersom han har italienska rötter så blev valet självklart när jag bläddrade bland våra Basic Grey-papper. Två snabba klipp och en någorlunda matchande fotomatta plus ett par antika brads senare så var det klart. Jag hann med lite slipning och chalking emellanåt men vill man göra något fort och få det effektfullt så är flaggor och Basic Grey ett stalltips.



För att inte helt fastna i mina smått "manliga" LO:s så bestämde jag mig för att göra en lite kvinnligare LO. Eftersom vi även träffat ett gäng med kvinnliga wrestlers (som är nog tuffa de också) så har även jag fått tillfälle till att "ryschpyscha". Victoria som blivit scrappad har en rosa kreation på sig och på den vägen är det. Blommor, blader och bling, det blev riktigt sött. Värst här var att klippa/skära ut de skuggade blommorna på höger sida och att sedan försöka chalka pillret. Jag använde mig av en vanlig tunn målarpensel eftersom det är omöjligt att komma åt i de olika mönster som klippts. Det var både jobbigt och tidskrävande och dessutom inte bra för barnens öron då jag ibland lite för högljutt uttryckte vad jag ansåg om detta pillergöra.

 

Kommentarer:
Postat av: Stina

Men oj vad du är duktig!!! Det kunde man väll aldrig tro när vi gick ut ´-79 att vi skulle ses i scrapvärlden! Kram

2007-08-14 @ 11:34:15
Postat av: Alvmarken

Snyggt.. som vanligt. Nu är ju du en kraft att räkna med i scrapparuniversum.

Postat av: Linken

Du borde draftas som designer åt något stort amerikanskt företag, tänk vilken fullträff med en man som åker runt och lär damerna att scrappa!

2007-09-05 @ 22:12:30
URL: http://linkens.blogg.se
Postat av: eldh

Coolt med rosa! Snygga LOer du gör! /Elin

2008-08-27 @ 12:00:42
URL: http://eldh.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits