Batista & Ric Flair, scrapped

Nu har jag roat mig med lite mera "scrapbooking" och efter att ha fått hjälp av min fru att limma så är nu två nya alster klara. Det som jag finner allra svårast med "scrapbooking" är just själva limmandet.  Mina fingrar saknar nämligen all sorts finmotorik, åtminstone när man blandar in saker som kan fastna på dem. Jag är bättre på att limma på andra sätt! Hur som helst, den första LO: är Batista (och ni kan läsa om vårt möte med honom här om ni är intresserade) och jag vet inte riktigt vad jag tänkt. Papperet är från Basic Grey, alfabetet är Olivia som man stansar ut med en Cuttlebug. Sedan har jag gjort lite egna mallar och klippt och klistrat och slutresultatet blev väl inte riktigt bra enligt mig, det duger dock.

image461

Någon sorts enhet men det ser lite amatörmässigt ut. Å andra sidan är jag nybörjare så det får göra det. Min andra LO, som är Ric Flair, kanske den mest kända brottaren av alla (jag vet, det är inte lätt när man inte är insatt "but take my word for it" och läs här) är jag betydligt mera nöjd med. Det finns en tanke bakom den lilla skapelsen, strålkastarens ljussken, guld och rött från Flairs överdådiga rockar och det blågröna som går att hitta i båda fotona. Papperet är från My Mind's Eye, som för övrigt har en massa fina mönster och färger på sina papper (dessutom är de dubbelsidiga så det tär i en att använda en sida när den andra är lika fin), alfabetet är en än gång Olivia, siluettmallen av Flair har jag ritat på frihand själv (skrev han stolt) och sedan så var det lite klipp och knåp. Jag har dessutom prövat på "embossing" för första gången för att få lite mera flärd över siluetten. Sedan dabbades det på med lite "guldchalk" för "the final touch". Jag blev så nöjd så att jag släppte ut ett litet Flair-vrål när jag var klar,          - Woooo!

image462

Nu är det dags att börja tänka på vad man skall scrappa härnäst, det är ju en dag imorgon också.

Scrapbooking kontra wrestling, Angle & Edge

Min fru gillar scrapbooking, själv gillar jag wrestling. Det har varit en ganska så omöjlig kombination fram till nu vilket också gjort att vi spenderat många kvällar hemma i skilda rum. Inte för att vi inte tycker om att vara med varandra, nej, det är enkom för att vi velat pyssla med våra olika hobbies. Eftersom saknaden ibland blivit för stor så har jag beslutat att vi måste mötas. Att få frun att titta på wrestling är stört omöjligt och jag har full förståelse för det. Det finns mycket att säga om denna "sport" men jag kan ändå inte låta bli att uppskatta historierna, skådespeleriet och showen som wrestling enligt mig erbjuder. Jag har det i mig från barnsben, det är min ursäkt. I alla fall så har jag fått krypa till korset och börjat "scrappa" för att få umgås lite mer med min fru och i sanningens namn så är det ganska så roligt. Vad jag gör är att göra små "tavlor", LO:s eller vad de nu säger i scrapvärlden på bilderna jag tagit på de olika stjärnorna och mina barn. Jag försöker hitta något i brottarnas karaktärer/utstyrslar eller liknande och bygga en helhet tillsammans med fotona. Lät det konstigt? Titta på bilderna här nedanför så kanske ni förstår vad det är jag försöker göra. I takt med att jag gör nya så kommer jag lägga upp dem här på bloggen. Det blir nog en hel hög för jag tycker om att umgås med min fru.

image457

image458

Mycket av materialet jag använder kommer från min frus många maskiner, Cuttlebugs, Quickutz och allt vad de heter. Olika stansmaskiner som man kan klippa ut det mesta med. Men vissa saker, som den stora stjärnan och R:et i Edge-tavlan har jag gjort på egen hand och designen till de jag gjort och kommer att göra hittar jag på själv (med mycket inspiration från brottningsvärlden). Kommentarer på denna något udda hobby tas emot tacksamt.

För er som inte är så intresserade av scrapbooking, jag har planer på en ny liten wrestlingresa med sonen och jag återkommer här i bloggen så fort jag vet mer. Till dess, njut av mina små konstverk!

hits