Kane och Teddy Long scrapped

Då har jag lyckats göra två stycken LO: s till och denna gång så är det Kane och Teddy Long som blivit "scrappade". Klicka på bilderna så blir de större, något nytt som min fantastiska fru har lärt sig och försöker lära mig (kom igen om cirka 20 inlägg, då jag kanske kan göra det själv!)

Själva LO: n till Kane var egentligen självklar, han går även under namnet "The Big Red Machine" alternativt "The Big Red Monster" och det är alltid mycket pyro och eldsflammor när han går till ringen. De stora och mellanstora flammorna har jag gjort egna mallar till och de små är egentligen en Qiuckutz-stans för gräs. Bokstäverna har jag använt chipboards som mall om man bortser från K som jag fick göra själv eftersom vi inte har några chipboardsversaler. Själva bakgrundspapperet är en grå Basic Grey. Jag prövade faktiskt med ett flertal olika bakgrundspapper men blev aldrig riktigt nöjd. Jag hade först en grön för att matcha Kanes Piké-tröja sedan olika gula och röda för att smälta ihop med elden men det blev inget bra så jag gjorde en Magnus å Brasse, grå grå grå! Det var ett himla piller med klister och 3D-kuddar så min käresta fru bidrog med själva ihopsättandet då jag har en tendens till att fastna i allt jag försöker klistra.

Till Teddy Long var det lite svårare. Han är inte en brottare utan fungerar som General Manager för Smackdown, en av de olika delarna av WWE (de andra är RAW och ECW). Eftersom han inte har någon speciell gimmick så valde jag att bara återskapa Smackdowns logga. Bokstäverna till namnet Teddy Long är Hippie Chick, själva loggan har jag gjort på egen hand och är mäkta stolt över resultatet. Dessutom, och håll i er nu, jag har limmat allting själv!

  

För tillfället håller jag på med tre stycken LO: n, alla för samma brottare, och det är meningen att det ska bli någon sorts röd tråd i alla tre som man kan följa. Vi får väl se hur det blir. Tänkte i alla fall försöka att använda mig av lite nytt material så det ska bli spännade för mig och se om jag får ihop något eller inte. Tack alla för tidigare kommentarer, det uppmuntrar till att fortsätta med att pröva sig fram. Och tack till frun som håller reda på både mig och mina pryttlar!

Eugene, scrapped

Då har jag gjort ännu en LO och denna gång så är det en brottare vid namn Eugene som blivit "scrappad". Den här gången har jag valt att inte använda så mycket saker som jag ibland har en tendens till (de nästkommande två är svulstiga som få). När jag hittade papperet på Pappersvinden (där jag för övrigt hittar allt jag behöver i scrapväg) så tänkte jag direkt på fotot med Eugene. "Share a smile" står det i högra hörnet på papperet som är från Carolees och där passade fotot perfekt. Sedan hittade jag ett papper från A.M.M (Couture) som jag använt som fotomatta och nametag. Det lustiga med det är att mönstret i närmast var identiskt med skjortan som Eugene har på sig när han fotades med mina barn. Eftersom Eugene har en något barnslig gimmick och främst riktar sig mot yngre barn så klämdes ett par små söta aliens från Quickutz och en liten Cuttlebug-apa in, några stämplar från min frus nyinköpta Clearstamps från Doodlebug, ett par till foton för att poängtera Eugenes lekfulla sida och sedan så var det klart.

Eugene

hits