Gergory Helms, Randy Orton, Roddy Piper & William Regal scrapped

Det har varit ett tag sedan jag la upp några LO:s, inte för att jag inte varit produktiv, för det har jag, utan det gar berott på att tiden varit knapp. Nu kommer en hel hög i två omgångar istället.

Den första är Gregory Helms, tidigare känd som
The Hurricane, och det är en mycket okomplicerad LO. Papperet som är gul/guldaktigt matchar hans mästarbälte och det enda jag gjort är att doodla lite på sidorna för att förhöja lite och sedan chalkat lätt på det. Hans skinnrock blev en alldeles utmärkt plats att göra en förlängning på så att jag kunde få in en fotomatta till bilden på honom och barnen. Den snygga skriften har min fru producerat åt mig samt embossat det för att få det där extra lilla glänset.

 

Den andra LO:n är Randy Orton, The Legend Killer, och inte här heller har jag gjort något mycket. Papperet är så snyggt i sig så man vill inte gå in och förstöra det. Tribalmönstret i papperet matchar Randys rygg och armar som är tatuerade (syns dock inte så bra på fotot men känner man till honom så kopplar man direkt) i ett liknande mönster. Fotot där han sträcker upp armarna i sin posé smälter väl in i papperet. Sedan har jag bara gjort en liten fotomatta i ett Grays-papper, satt dit "brads" och bokstäverna ritade jag själv och gjorde mallar av. Tanken där var att bokstäverna skulle se lite "tribal" ut men det blev väl som det blev. Läs gärna ännu mer om Randy Orton eftersom vi träffat honom hela två gånger.



Den tredje LO:n är Rowdy Roddy Piper, en legend inom wrestlingindustrin, och här var valet av papper lätt. Piper, som egentligen är kanadensare, uppträder som skotte i kilt och allt och det var bara att försöka hitta ett papper som liknade ett skotskt tartan. Dubbla fotomattor (röd+vit) för att matcha hans vita T-shirt och röda krage, stora chipboards (jag använder dem dock enbart som mallar och inte direkt på mina LO:s) (jättebra tycker jag att det är) samt "blixt"-bokstäverna till Roddy Piper som jag gjort själv för att matcha stilen "Hot Rod" är skrivet i på hans T-shirt. Gul cardstock och dabba lite med rött och så var det klart.



Den sista LO:n i detta inlägg är William Regal. Idén till LO:n är helt skamlöst stulet från ett födelsedagskorts- LO jag gjorde till min son när han fick de två skådespelarna från Little Britain´s autografer från mig. Den LO:n är i sin tur ännu mer skamlöst stulen från Little Britain´s logga. Enkelt men snyggt tycker jag.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits