Matt Hardy x 3 & Funaki scrapped

Då har jag lyckats göra klart en hel hög med LO: s och varför det blev så många säger sig självt. Tanken var först att det skulle bli ett sammanhängande tema eftersom det var tre olika foton med samma wrestler, Matt Hardy. Om ni tittar på den tredje LO:n  så ser ni att Matt har en dödskalle-tröja på sig och jag hittade ett papper med matchande dödskallar. Det var delvis lila och skulle på så sätt också matcha bakgrundspapperet som jag använde till LO nr 2 samt bilden på mig själv på LO nr 1 där jag håller i en alldeles egengjord skylt (när man går på wrestling så har man skyltar med sig och jag har därför en hel hög ...) med en dödskalle på. Hur jag än vände och vred så fick jag inte ihop det. Jag klippte och prövade tills papperet med dödskallarna bara blev mindre och mindre och till slut helt oanvändbart. Vissa personer blev inte så glada över detta (hej dottern!) men andra kanske blev gladare med tanke på att jag måste köpa nytt (hej Pappersvinden!). Så vad göra? Istället fick jag göra en egen mall av Matt Hardys egen logga och försöka ha den som ett genomgående tema i de olika LO:sen. Det blev kanske inte som jag tänkt mig men jag är delvis nöjd för det.

I LO nr 1 (röd logga) så har jag för första gången använt mig av "blommor". Det är väl inte det första man förknippar wrestlers med men de svartvita färgerna flöt ihop bra med bakgrundspapperet som är från Basic Grey. Det röda är för att plocka upp både Matt Hardys T-shirt och min. Mest nöjd är jag dock med "fotoramarna" och bokstäverna som från vänster tar upp den något blekröda/rosa färgen i blommorna för att gradvis bli rödare och matcha det andra röda. Jag har sandpapprat fotona (en teknik som jag definitivt måste öva mer på) samt använt mig av en clearstamp som det står "Truly amazing" på. Jag har lite mer text än namnet på alla tre LO:s, se där - ett samband! Bokstäverna är Quickutz Metro.

I LO nr 2 har jag försökt att inte göra för mycket. Papperet med texten "Live without fear" var både passande för Matt Hardy-karaktären och dessutom tufft (något som är svårt att hitta trots det stora utbudet av papper som finns). Jag ville att så mycket som möjligt från bakgrundspapperet skulle synas så jag har använt mig av lila toner på dekorationerna så att det förhoppningsvis går ihop med papperet. Dessutom så tas det lila i min dotters tröja på bilden upp. Mest nöjd här är jag med mitt lilla hopklipp av en hand (högra topphörnet) som håller fingrarna på exakt samma sätt som Matt Hardy gör på bilden. Handen hittade jag i Cuttlebug Hippie Chick-alfabetet (så ock även bokstäverna) och klippte ihop två händer till en. Jag har även gjort lite egna "curls & swirls" genom att klippa lite i bokstäver och siffror från Hippie Chick. Som en liten sammanhängande del har jag använt bakgrundspapperet från LO nr 1 till bokstavsmatta.

I LO nr 3 försöker jag visa att det går att göra något tufft med babyblått papper. Färgen finns att hitta (nåja, med lite fantasi) i Matt Hardys dödskalletröja där han står med sonen men även i bakgrunden på "actionfotot". Bokstäverna som är Cuttlebugs Red Tag passar någorlunda med orden "Passion" och "Intensity" (passar Hardys karaktär) som jag klippt ur ett annat papper. Både bokstäverna och skuggorna till mina stjärnor (som är ditsatta med 3D-kuddar) är från samma bakgrundspapper som LO nr 1. Mest nöjd här är jag med fotot som tippar eftersom Matt Hardy kastar sig ned från en stege. När bokstäverna då "ramlar" ned så blev det lite liv och rörelse i LO:n, åtminstone var tanke så.

   

När jag satt och kämpade med de olika Matt Hardy LO:na så var det idétorka många gånger. Jag stack emellan och gjorde den här nedanstående om Funaki för att rensa huvudet. Det är en enkel LO som jag tänkt ut långt tidigare. Funaki är från Japan, därav flaggmönstret, och det blå plockar upp hans klädsel samt att det är den vanligaste färgen i Smackdown-loggan där Funaki är "number one announcer" (sagt med japansk brytning) trots att han faktiskt är brottare (en gimick med andra ord). Bokstäverna är Cuttlebug You are not the boss of me och var de som som såg mest japanska ut av de alfabeten vi har. Här lärde jag mig att vara noggrannare (fick skarva lite på solstrålarna då jag inte räknat dem när jag började klippa) och att inte försöka klistra så här stora saker själv. Nästa gång så vänder jag mig till min fru, hon vet hur man gör och fastnar inte likt jag i papper och skrivbord (damn you Diamond Glaze). I all sin enkelhet är jag ändock riktigt nöjd med denna LO även om jag glömde att chalka den.

 

Kommentarer:
Postat av: Linken

Jises, vilket arbeta du lagt ner!
Dom blir bara bättre och bättre, när jag trodde att dom första var bland dom snyggaste du skulle göra...
Tji fick man!!=)
Den bästa Lo'n jag sett med "Fear" papperet!

Postat av: uve

Jaha ja, vad säger du om att jag skickar
över en drös med bilder som du scrappar åt mig ;-)

2007-08-11 @ 10:37:17
URL: http://www.uves.blogg.se
Postat av: Alvmarken

Snyggt! Gillar också Fear-LO'n...

2007-08-11 @ 12:22:42
URL: http://alvmarken.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits