The Real Deal, Bobby Lashley

Lashley Italy

Bobby Lashley på Survivor Series Tour 2005

Bobby Lashley, eller kort och gott Lashley är en av de mest lysande nya stjärnorna som WWE producerat på sistone. Åtminstone så är det så WWE vill framställa honom. Lashley är en man med en imponerande fysik och man spelar lite på Brock Lesnars "The next big thing" när man kallar Lashley för "The real deal". Det finns många likheter mellan Lashley och Lesnar, muskler som petar ut lite här och var, ganska så lika utstyrslar, liknande "entrance" till ringen, "pipiga" röster som inte passar till kroppshyddan och inte minst sättet man framställt båda på. Två stycken ostoppbara monster som krossar allt i sin väg. Den stora skillnaden (om man bortser från hudfärgen) är dock att Lashley är "face" medan Lesnar var "heel" i början på sin karriär. Och så får man ju inte heller glömma att Lesnar var en klart överlägsen brottare, tekniskt sett. Lashley har egentligen inte vunnit något av betydelse men han är ändå som sagt en "coming man" i WWE. Han har fått gå rena "squash"-matcher mot flera av sina motståndare, ibland två i taget, där han snabbt och enkelt avfärdat dem. När han mött några av de riktigt "stora" brottarna, som på Survivor Series till exempel, har han fått gå fram som en ångvält men ändå förlorat på grund av fusk eller liknande. Vi får se om Lashley blir långvarig i WWE. Jag är tveksam, men man vet aldrig vad som rör sig i WWE-folkets hjärnor. I och för sig en del av charmen med wrestling.

angry lashley

Kanske inte direkt den person som man helst vill möta i en mörk gränd!

Ute på Hartwall Arena så mötte Lashley Sylvain Grenier, eller kort och gott Sylvain. Är det inte lite konstigt det där med WWE egentligen? Många gånger börjar brottarna med både för och efternamn men efter ett tag så försvinner det ena eller andra, det kanske är dyrare med bokstäver i USA? I alla fall, Sylvain var motståndaren och han kom först ut och körde sin nya modell-rutin.

sylvain 1sylvain 2

Sylvain "trash-talkar" publiken först för att sen vända sig till Tony Chimel och domaren och tala om för dem att Lashley inte har något att göra i samma ring som en snygging som han.

Han talade om för publiken hur otroligt snygg han var och vilken tur Finland hade som fick vila sina ögon på honom. Det här är en av mina favorit-delar med wrestlingen, när "heelen" kommer ut och "trash-talkar" om publiken, motståndaren och allt som kan reta upp folk. Det fungerar oftast och även i detta fall. Hela publiken hatar Sylvain när han är klar, om man bortser från mig och några andra. Jag håller i princip alltid på den elake, det säger nog ganska så mycket om mig som person!

Lashley + Sylvain 1Lashley + Sylvain 2Lashley + Sylvain 3

Lashley håller Sylvain uppe i en evighet för att demonstrera sin styrka. Sedan bär det raka vägen ned för Sylvain och hans drömmar om vinst försvinner med en kraftig "duns" i mattan. Dessa 3 bilder courtesy of Apell

Lashley kom sedan ut och körde över Sylvain totalt. Sylvain fick väl in några tjuvsmällar men från första början så var det total dominans för "The real deal". Trots allt så var det roligt att få se WWEs nya stora muskelmonster "live in action". Det ser ut att göra ont när han utför sina grepp.

På hotellet såg vi inte till Lashley på kvällen och sanningen å säga så låg inte han på prioriteringslistan över folk vi helst ville träffa. Det är ju alltid kul om man träffar någon (så vi tar ingenting för givet utan gläds över alla små möten) men Lashley var inte direkt den vi spanade efter om man säger så. Jag antar att han gick och knöt sig tidigt, som så många andra, då tiden de spenderade på hotellet var minimal.

Lashley push-up

Lashley gör retfullt enkelt en hög med "push-ups" när Sylvain försöker trycka ned honom i mattan

Vi träffade dock Lashley på morgonen som hastigast. Det var Sean och jag som lyckades med den bedriften. Moira var någon annanstans (eftersom inget av barnen är hemma nu så kan jag inte kontrollera vem hon "stalkade" så vi låter det vara osagt. Och eftersom jag inte publicerat något på ett par veckor så är det dags att få iväg detta lilla blogginlägg). Hur som helst, det första vi slogs av var hur liten Lashley var. Ja, alltså inte på bredden utan på längden. Han var bred som en lagårdsdörr och det var definitivt bara muskler. Hals- och nackmusklerna (vad de nu kan heta, Vobban har väl koll på det?) hotade att fly ur jackan och själva ta sig ut till bussen som väntade. Men han var nog kortare än vad jag är och jag är ändå bara 1.81 om jag riktigt sträcker på mig i mina platåskor (ok, jag har inga sådana, men ändå?). Efter att ha sett monstret på TV och även live på galan så blev man lätt besviken.

Lashley autograph

Bobby Lashleys artistiska autograf

Lashleys röst (som jag nämnt tidigare) passade inte direkt ihop med muskelmassan. Lätt pipig och släpig. Men han var trevlig ändå. Det blev egentligen inte så mycket sagt, åtminstone inget nytt under solen. Vi pratade lite om wrestling (det brukar ju oftast bli sådant i dessa sammanhang, Finlands politiska system är något som sparar till andra situationer), matchen dagen innan och hans "Dominator"-grepp. Lashley undrade om vi hade varit wrestlingfans länge och var vi var ifrån och så vidare. Det blev en autograf till Sean och ett fotografi. Själv nöjde jag mig med en handskakning och det var ett förvånansvärt mjukt handslag. Jag har hälsat på många wrestlers, tagit dem i hand och så, och de flesta klämmer till ganska så rejält men Lashleys handslag var mer kvinnligt utan att för den skull vara mesigt. Konstigt egentligen vilka tankar man får ibland! Jaja, det var det för nu. Nästa "Veckans wrestler" kommer så småningom, vi ska försöka att inte dröja lika länge som vi gjort sedan förra inlägget men jag har förtvivlat mycket att göra för tillfället med studier och allt så vi lovar ingenting för säkerhets skull. Håll dock ögonen öpnna för vi har fortfarande en del kvar att beta av. Kommentarer tas som alltid tacksamt emot.

Lashley + Sean

"The Real Deal" Bobby Lashley och Sean fotat av "The Real Seal" (vi pratar kroppsform här) Trent


Relaterade länkar till detta inlägg:
Brock Lesnar, the Next Big Thing
Sylvain Grenier, La Resistance

Kommentarer:
Postat av: Förbättrad Martin

Du har gjort det igen Trent! honom såg jag aldrig och är väldigt besviken för det. Jag är nog en av hans största fans (Då menar fysiskt!)Hörde att en av gymgrabbarna har sett honom brottas i amerika innan wwe.

Och du Trent. Vet du om WWE kommer till Norden iår ?

Tack för att du har en sådan bra sida som det här.

Hare bra och glad påsk på dig och barnen!

2006-04-11 @ 01:56:00
Postat av: Trent på denna blogg

Hej förbättrad Martin, tack för kommentar, det värmer alltid när man får det. Vi har fortfaramde några möten kvar att redovisa (även om högen krymper) och skojigast av dem är väl Piper. Men det blir en senare fråga. Jag kommer att försöka skriva ned om flera möten i sinom tid men eftersom jag har så förbenat mycket att göra för tillfället så blir det lite större mellanrum på publiceringarna. Angående om WWE kommer till Norden i år eller inte, jag har ingen aning faktiskt. Jag hoppas det, annars får man börja titta på andra alternativ som Tyskland och England. Glad påsk på dig också!

Med de vänligaste hälsningarna,
Trent

2006-04-11 @ 07:24:03
Postat av: daniel

Jaha då ligger swewrestling.com/forum nere igen, händer lite väl ofta tycker jag. Vet du om det finns något mer ställe där svenska wrestlig-fans kan mötas?

Tack för en bra sida!

2006-04-27 @ 17:26:11
Postat av: Trent

Hej Daniel, tack för kommentar. Ja, jag vet att swewrestling ligger nere igen. Det är tyvärr ett problem vi drabbas av i slutet på varje månad pga bandbredden. Vi jobbar på det men har ännu inte kommit fram till någon lösning. Någon annan svensk wrestlingsida med forum känner jag faktiskt inte till, man får hålla sig ajour med pwinsider osv. Kul i alla fall att du uppskattar min lilla blogg. det var länge sedan sist jag hade ett nytt inlägg men det är ett, vårt möte med Joey Mercury, på gång. Sen har vi ett par till också och jag tar tag i de när jag har tid.
Med vänlig hälsning,
Trent

2006-04-28 @ 09:04:10
Postat av: Nwo4life

Gud vilken skitdålig sida.
Vem är han den fula ungen Sean.....

2006-09-14 @ 16:00:57
Postat av: Trent på denna blogg

Vi borde träffas någon gång Nwo4life, och omöjligt är det inte alls att det händer. Det skulle vara ytterst trevligt för oss båda, vi skulle båda så att säga tjäna på det. Vad jag kommer ihåg så är det Perkoff eller Rollins som har din adress/telenummer. Jag börjar där så att du och jag kanske kan arrangera något. Är det så att du inte kan vänta är du mer än gärna välkommen att maila mig, eller posta här, din adress och ditt nummer. Det är en sak om du håller på och tjafsar på forumet fram och tillbaka, det är en annan sak om du börjar angripa min familj, där går gränsen för mig och jag vill att du ska veta att det är något jag vare sig glömmer eller tar lätt på.
Trent

2006-09-14 @ 18:38:59
Postat av: Robert Heinonen

Roligt att läsa. Hoppas du fortsätter skriva. Bra sida! Tycker det är kul hur visa brottare beter sig ovs. Fortsätt med det goda arbetet!
//Masterlook.

2007-07-19 @ 01:59:18

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits