En massa scrappade wrestlers

Som alla vet så rapporterar jag inte bara från min och mina barns möten med svulstiga wrestlers på denna blogg, jag delar också med mig av mina Layouts på bilderna från dessa möten. Jag har under en tid sysslat med scrapbooking, allt för att umgås med frun och få henne någorlunda intresserad av just wrestling. Jag kan inte säga om det fungerar men hon har åtminstone lärt sig namnet på de flesta när vi diskuterat olika färgkombinationer och olika tekniker man kan använda vid scrapbooking (som för övrigt är vanebildande). Här nedan följer en hög till av mina senaste alster och en sak är säkert, mina barn har världens tjusigaste wrestlingalbum (sa han utan att rodna)! 



Christian (Cage), eller Captain Charisma som han kallade sig under en tid i WWE. Här har jag i stort sett försökt kopiera en av mina T-shirts genom att göra en liknande layout. Bakgrundspapperet (och det är här alla wrestlingfanatiker kan sluta läsa och de scrapintresserade skärpa ögonen)är Sandy Lion "Snowy Night" och bokstäverna är utskurna från ett gult cardstock. Jag har även satt dit 3D-kuddar på "V´na" för att få lite lyft. Lite heatembossing med guldfärg senare så vart i alla fall jag nöjd.



Nästa layout är Festus Dalton och här har jag bara försökt göra något "scrappigt", något som kombinerar mer i färg än med personligheten i kortet. Jag har använt olika papper från Basic Grey, Crate och My minds eye "Tres Jolie". Även här blev det 3D-kuddar för att lyfta på den lilla Cuttlebug-grodan som hoppar ur fotomattan. Den lilla apan däremot, den ser ut som Festus! Alfabetet jag använt mig är från Provocraft.



Här är ett av mina mer ambitiösa projekt, Kane version 2, och jag är bra mycket mer nöjd med denna Kane-LO än vad jag var med den första. Här har jag ett blankt skinande svart cardstock och sedan har jag på fri hand ritat av WWE-loggan samt bokstäverna på min sons T-shirt som han har på bilden (vilken tur att han hade Kane-tröjan vid detta tillfälle) och skurit ut dem från cardstock. Det kanske inte blev exakt lika, mina rittalanger är sådär och eftersom jag inte kunnat använda mig av samma storlek på bokstäver etc så har jag inte kunnat kalkera. Till slut så har jag också ritat av Kanes autograf, strött på rött gnistrande embossingpulver och fönat livet ur det, det blev riktigt bra tycker jag.



En sisådär Layout av Booker T när han skriver en autograf åt dottern. Här har jag använt ett papper från Bohemia, "Bluebird Birthday Swirls" och fyra olika cardstocks. Jag har skurit i dekorationerna på papperet och vikt upp dem på fotona samt heatembossat lite svart på namnskyltarna och alfabetet är från Provocraft.



Min andra Randy Orton layout och även denna är jag mer nöjd med än den första. Papperet är från Basic Grey, Creative Imaginations och cardstock. Lite vitt embossingpulver, några kopparbrads, ännu en holmgång med fönen och några kreativa små droppar så vart i alla fall jag glad.



Än en gång så har jag använt mig av papper från Basic Grey, 4 olika för att vara lite mer exakt, lite cardstock i guld och helt hemmagjorda bokstäver med ännu fler egenkreerade droppar som jag blev så förtjust i och helt plötsligt så ser Kenny Dykstra bra ut!

 

Den sista layouten för denna gång och nu är det Chris Jericho, Y2J, som fått lägga sig på, ja ni visste det allaredan, ett Basic Grey-papper. Jag har även här använt mig av det snygga svarta skinande cardstockpapperet som jag skurit ut ett alldeles eget Y, 2 och J ur. Några stålfärgade brads, några stjärnbrads, alfabet från Provocraft, lite glittrande platina-stickles, och en massa gnistrande svart embossingpulver som jag haft till att skriva en hög av Chris Jerichos smeknamn runt hela papperet och sist men inte minst ett par (ett gäng) 3D-kuddar för att lyfta upp de stora bokstäverna (se den tjusiga närbilden som frun i huset har tagit).

Och javisst, det glömde jag nämna, jag har "chalkat" livet ur alla mina layouts, det blir så mycket bättre då!

Kommentarer:
Postat av: Skräptanten

Ja, jag hyser då inga tvivel om vart världens snyggaste wrestlingalbum finns någonstans.
Så jäkla bra.

Postat av: aabh

Jag skulle vilja ta med min son någonstans för att se en riktig gala, Europa eller USA, men var sjutton hittar jag biljetter????

2007-12-02 @ 20:17:14
Postat av: Trent på den här bloggen

Angående biljetter, det är bara att gå in på www.wwe.com och klicka sig fram till International, då ser man var och när WWE kommer till Europa och också var man kan köpa biljetter, lycka till.

2007-12-02 @ 21:03:02
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: aabh

Tusen tack för svar!!!

2007-12-03 @ 15:49:05
Postat av: Anders

Trent =), då vad det ju dig jag köpte Smackdown-tröjan av på tradera......Nu kopplar det =).....Fin sida, brukar vara inne o kolla här ju.......Sitter just nu på jobbet i min nyinköpta Hardyboyz tröja och kollar de senaste nyheterna...Ha det gött!

2007-12-04 @ 03:46:15
Postat av: Trent på den här bloggen

Anders, ha det gött själv där du sitter nypyntad i wrestlingtröja, visst känner man sig extra fin, jag vet att jag gör det när jag har mina WWE-tröjor på!

2007-12-04 @ 07:03:39
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Anders

Jajjemän, o smackdown tröjan var klockren.....har redan fått kommernarer från folk som undrar vad det är för något =). Ser fram emot Armageddon, blir nog en bra gala =)

2007-12-12 @ 03:48:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits