The Undertaker, the Phenom part 2

The Undertaker, the Phenom, the American Bad-ass, the Dead-man. Han har hållit på så pass länge så han har hunnit med att få många namn, även fast de bara har varit extranamn till huvudnamnet Undertaker som han alltid gått som i WWE. Att Undertaker är en av de största stjärnorna WWE producerat är helt klart. Han är redan en legend och är dessutom en av de populäraste brottarna inom dagens wrestlingcirkus. Jag kan väl tycka att han passerat sitt bäst före-datum men jag vill inte säga att han är usel med det. Det blir bara lite förutsägbart när Undertaker är med för han skall oftast vinna eller få sista ordet, men jag antar att det är en del av hans gimmick. Oavsett vad jag tycker om sättet han bokas (hur man bestämmer matcher och upplägg) på så var han en av de brottarna vi verkligen såg fram emot att få se i ringen i Helsingfors.

undertaker helsinki 223

"The Undertaker" står och lurar på Randy Orton innan matchen kommer igång



undertaker helsinki 233

The Dead-man befinner sig i överläge i matchen mot "The Legend Killer" i Hartwall Arena


The Undertakers entrance till ringen är makalös. Enligt både min och Seans åsikt så är det den absolut häftigaste av alla. Jag kommer på mig själv med att nynna hans entrance-theme när jag skriver det här. Det är mäktigt, mystiskt och magiskt och jag får nästan rysningar när jag tänker på det. Han är som en riktig demon när han sakta skrider mot ringen till sin begravningsmusik och när han gör det så jublar hela arenan, oavsett i vilken världsdel den ligger.

undertaker helsinki 212

"The Phenom" of the WWE, "The Undertaker" har just äntrat ringen i Hartwall Arena


undertaker helsinki 213undertaker helsinki 214

Först så åker rocken av och sen så är det hatten som Sean och jag blev så sugna på som ska lyftas av teatraliskt


I Finland så jublades det också när Undertaker skred mot ringen. När de karakteristiska klockorna för begravningsmarschen började låta så ljöd kvällens största "pop" i Hartwall Arena. Folk som satt på golvet vid ringen rusade mot entrégången och skrek högt. Det var en av de få gångerna som den finska publiken gjorde skäl för att vara just en wrestlingpublik. Annars under kvällen så hade det varit stört omöjligt att få fart på den. Det märktes i alla fall vem som var populärast hos finnarna, men som jag alltid sagt, de ligger tio år efter Sverige med det mesta!


undertaker orton 239

Stackars Randy Orton, vår nya favorit, får sig en riktig omgång av "The Undertaker"


undertaker helsinki 237

Men även "The Phenom" får sig ett par smällar av "The Legend Killer". Så här rolig såg Undertaker ut när Randy Orton placerat honom på repen i en ringhörna och sopat på för allt vad tygeln höll


Som jag tidigare skrivit så tog det en evighet innan själva matchen mellan Undertaker och Randy Orton kom igång. Undertaker höll på att odla ett nytt skägg så det var kanske det de väntade på. Han såg äldre ut än vanligt i sitt skägg och en anings ovårdat om man får säga så.


undertaker old-schoolundertaker finland 233

Old-school Undertaker från topprepet och sen en gammal hederlig "beat-down" på stackars Randy


Matchen var ingen höjdare men på något sätt så är det alltid kul att se Undertaker ändå, en legend är en legend. The Phenom gjorde alla sina specialgrepp och avslutade med att "tombstona" både far och son Orton. Det hade ju varit roligt med lite mer fart och fläkt men som så ofta med WWE så går Main-eventet mellan två riktiga "rossar" som har det lite sisådär med manöverdugligheten (ok, Randy är bra mycket rörligare än många men han kör ändå mycket på låsningar och brytningar).


Undertaker tombstone cowboyundertaker tombstone randy

Först så åker Cowboy Bob Orton på en "Tombstone" och sen så är det Randy Ortons tur. Bilderna är från Helsinki Hartwall Arena men jag har själv inte tagit dessa då mina från just detta ögonblick blev alldeles för suddiga


Vi stack i alla fall iväg i en taxi direkt efter showen och åkte hem till hotellet. När vi satt där och åt kom den första gruppen med wrestlers in och där var inte Undertaker med. Han kom med den senare gruppen och vi smög upp för att se om vi kunde få oss en liten autograf eller något. När han kom gående med sina väskor mot hissen stack Moira fram en promobild som vi hade och Undertaker stannade. Han tog tag i pennan och bilden och signerade den utan att säga ett ord. Sean smög också fram med sin bild och Undertaker signerade även den.

undertaket sit-up
"The Undertaker" sätter sig rakt upp efter att i princip varit utslagen. Randy kan inte tro sina ögon!


När vi stod där tog jag chansen att säga något eftersom den döda mannen var dödstyst så jag sa,
-Thanks for a great match (lite får man vara beredd att ljuga) and thanks for signing the kids pictures.
Han tittade upp på mig, log ett litet leende och sa,
- No, problem, thanks for coming, med just den där Undertaker-rösten som man är van med från TV, jag rös nästan till. Han sträckte fram den signerade bilden till Sean och sa,
- There you go son.
Jag skulle precis till att fråga Dödgrävaren om ett foto när han vänder sig om och säger något till en annan WWE-person så jag liksom tystnade i hoppet. Undertaker böjer sig sedan ner och tar tag i sina väskor och det känns som om det är fel tillfälle att fråga. Dock så tittar han på mig, som om han säger -vad vill du?, men jag säger ingenting. Undertakers blick från cirka en och en halvmeters håll får mig att tiga. Det är inte så att det är en elak blick eller någonting men har man följt wrestling och vet hur Undertaker ser ut när han stirrar så förstår man mig. Jag väntade bara på att hans ögonvitor skulle rulla fram och sen så skulle han bjuda på en "Last-ride" eller liknande. Så det var mitt fel att det inte blev något foto för jag tror faktiskt att han bara hade sagt javisst om jag frågat. Men det bara blev så, ett konstigt ögonblick och en alldeles för vild fantasi hos mig gjorde att jag sumpade chansen.


undertaker orton end

The end is near! Randy Orton har precis åkt på en "Tombstone" och Undertaker täcker honom för seger


På kvällen så satt Undertaker nere i restaurangen med de andra brottarna. Det var han och JBL som var de självklara ledarna fast de var totalt olika. JBL var högljudd och skränig medan Undertaker var ganska så tyst av sig. Trots att han inte sa så mycket  och inte heller gjorde något speciellt så märktes det tydligt och klart att många slickade hans bakdel så fort de fick chansen. Man kan väl säga att det var som om en kung eller något liknande var i lokalen och de flesta i lokalen bugar sig sådär i smyg och lismar till kungen men inte för tydligt för då blir han säkerligen arg. Även JBL visade respekt mot Undertaker, gav honom en fet cigarr och tände den åt honom och lyssnade när han sa något (man kan ju inte direkt säga att JBL lyssnade på alla som sa något). Trots att vi missat fotot och knappt pratat med Undertaker var det ändå häftigt att sitta där och iaktta och vara så nära. Man har ju många fördomar om de olika brottarna när man följt med i wrestlingen så länge som jag har, många av dem infriades men inte alla och det är egentligen kul vilket som. Bara att vara där och vara såpass nära är egentligen roligare än galan i sig många gånger.


Undertaker auto 1/05

En av bilderna som lyckades få signerade av Undertaker. Tyvärr så blev scanningen dålig så autografen syns inte lika tydligt som den gör i verkligheten


På morgonen när de skulle åka kom Undertaker ner bland de sista. han ställde sina väskor precis bredvid bordet vi satt vid och så la han sin Undertaker-hatt som han använder när han går in på arenorna på väskorna. Sen smet han snabbt in i frukostmatsalen. Vi satt alltså typ en halvmeter från hatten och hade jag sträckt på mig en anings så hade jag kunnat norpa den. Inte för att jag vet var jag skulle ha tagit vägen efter jag gjort något sådant men tanke infann sig så fort han la hatten där. Vi satt där alla tre och tittade smått fascinerade på hatten (ja jag vet, ganska så sjukt) och planerade att fråga Undertaker om ett foto så fort han kom ut från matsalen. Tyvärr han vi inte med för när han kom ut därifrån så skred han inte som han brukar göra. Det gick fort och effektivt, snabbt som bara den tog han tag i väskorna och hatten och rullade ut dem från hotellet. Jag han knappt resa på mig innan han var utanför dörrarna och när han gick direkt in i en av bussarna efter att ha slängt in väskorna så var det bara att ge upp. Inget Undertaker-foto denna gång men väl två mycket snygga autografer, det är alltid något sa han som ingenting fick!


undertaker auto 2 05

Bilden Sean fick signerad. Det var en upplyftande upplevelse att stå precis bredvid Taker när han ganska så noggrant skrev ner sina autografer

Kommentarer:
Postat av: COTN

Roligt att du annvände mina bilder från dom båda Tombstone, Äntligen fick jag läsa om Taker och jag vill bara tacka för det då jag fnittrade som än liten skolflicka när jag läste detta.

2006-01-06 @ 01:12:04
Postat av: undertaker

jo jag vet själ hur det är han är en mycket mäktig person bara att se han ger än till räkligt med respekt vi bodde brevid honnom på ett hotel så en dag när jag gick ut så så ja dödgrävaren ja bad om en autograf och ett fotto han sa her you go son sen frågade jag om ja kunde få testa hans hatt jag fick, det var ett av de största ögon blicken i mitt liv nu måste ja och så säga att min morboro också känner mark caloway (undretaker) ja fick hans hatt

2006-02-20 @ 12:22:11
Postat av: Trent på denna blogg

Kul att höra, det är lätt att fångas upp i mystiken kring hans person, trots att han bara är en vanlig person egentligen. Tack för kommentar och tack för att du läser,
Trent

2006-02-20 @ 12:47:00
Postat av: Thomsen

jag måste bara säga att jag gillar denna bloggen och är mycket avundsjuk på dig för att ha träffat alla dessa superstars( och min absoluta favorit - undertaker)
men hur vet du vilket hotell dom bor på? jag var själv i helsingfors och såg på detta - för första gången i mitt liv och ville inget mer än träffa "the phenom"

2006-03-27 @ 20:55:05
Postat av: Trent på denna blogg

Hej Thomsen, tack för kommentar. Angående hur vi träffar dem så är det ganska så enkelt! Det krävs en massa tur samt en hel hög med idogt detektivarbete för att lista ut vilket hotell som är på gång. Eftersom vi träffat dem på olika hotell är det ändå turen och fingertoppskänslan som är mest gällande.

Ha det bra,
Trent

2006-03-28 @ 10:34:11
Postat av: michel

6 insuperabile , bravissimo

2006-09-09 @ 12:04:35
Postat av: Anonym

undertaker är jätte bra han är jätte bra jag älskar han han är min favorit på alla superstar

2006-10-31 @ 14:04:06
Postat av: mohammed

du undertaker du är en bra spelare du är bäst jag vill vara som dig undertaker du är en bar spelare jag menar det undertaker tack att jag fick skriva till er men du undertaker du är den bästa

2006-10-31 @ 14:06:41
Postat av: Akela_gay

Nice! Happy New Year!
---
hydrocodone

2006-12-24 @ 13:22:41
URL: http://home.no/hydrocodone356/
Postat av: Santa

Lucky! [effexor].

Postat av: FirePig

Only toothbrush.

Postat av: Sweety

:) Baby britney spears.

Postat av: Banesto

Live! healty foods.

Postat av: Boss

Good diabetic diet.

Postat av: Fat

I want women! weight loss.

Postat av: Alisa

Your Health! Herbal Tea.

Postat av: tooth

Keep up! electric toothbrush

2007-01-16 @ 18:06:18
URL: http://toothbrush.free-bb.com/
Postat av: Linda

It's easy to waste your money in penis enlargement - how the sizegenetics works

2007-02-10 @ 06:18:58
URL: http://herbal-group.com/sizegen/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits