Road Warrior Animal, The Legion of Doom

Animals storhetstid var på 1990-talet, då i tag-team med sin partner Hawk i kanske det mest kända tag-teamet någonsin, The Legion of Doom. Hawk dog för ett par år sedan och Animal blev utan partner. WWE bestämde sig för att återuppliva The Legion of Doom, nu med Animal och hans nya partner, Heidenreich. Eftersom Heidenreich precis har slutat i WWE vet jag inte säkert vad de planerar för Animal nu men säkerligen vaskar de fram någon annan LOD-wannabe och så kör de igen. Det är lite tråkigt för Animal har passerat sin prime för länge sedan. Han är nu ganska så överviktig och brottningen har definitivt inte blivit till det bättre. Hans karaktär är också ganska så "out of date" och enligt min åsikt borde han börja tänka på att pensionera sig. Men eftersom Animals bror, i riktiga livet, John Laurinatis (även känd som Johnny Ace), jobbar för WWE med titeln "Charge of Talent" så antar jag att WWE kommer att uppgradera Animals talang ett bra tag till. Animal heter för övrigt Joe Laurinatis på riktigt.

legion of doom original

Originalmedlemmarna av "The Road Warriors" eller "The Legion of Doom" som de är mest kända som i WWE, Hawk och Animal

LOD entrance

Och den nya uppsättningen av LOD, Heidenreich och Animal

Heiden animal

Nu låter det som att jag tycker att Animal är urusel, men så är inte fallet. Eller snarare sagt, han är ganska så dålig men det spelade ingen roll för oss när vi var i Finland. Animal var nämligen en av de brottare som vi såg mest fram emot att se. Han och Rowdy Roddy Piper (kommer senare i bloggen och där kommer ni verkligen få höra historier om en mycket intoxikerad och trevlig man) var de som Mr RAW mest såg fram emot. Hur urusla de än må vara i ringen så spelar det ingen roll. En legend är en legend och det är alltid roligt att se dem "live", åtminstone en gång. Och Animal är en legend så det var med glädje jag såg fram emot hans match.

legionlogo

Det var helt klart, mycket bättre förr och det säger jag inte bara för att jag är gammal!

Det blev en ganska så stor "pop" när LOD´s "What a rush" hördes i högtalarna och Animal och Heidenreich stolpade ut. Heideinreich ser ut som en sadistisk psykopatisk nazistsoldat med sitt marscherande medan Animal verkar vara lite mer "gosig", även om han försöker se tuff ut. Hans ganska så stora kagge (öl och hamburgare!?) gör att han inte ser alltför skräckinjagande ut trots ansiktsmålningen, frisyren och de taggiga axelskydden.

Animal stomach

Denna kropp är inte uppbyggd på sallad och nyttigheter allena!

Matchen var sisådär, mest med tanke på att de andra tag-teamen de mötte faktiskt är begåvade. Burchill & Regal går inte av för hackor och MNM är inte heller dåliga. Ett tag trodde vi nästan, men bara nästan, att LOD faktiskt skulle vinna. Speciellt när Animal hivade upp Burchill på axlarna och Heidenreich gjorde en "Doomsday Device" på honom (som dessutom tog riktigt illa) men ordningen återställdes då MNM "fuskade" till sig segern.

Animal & Heidenreichanimal 1

Plötsligt blir Animal akut kissnödig i Hartwall Arena och springer genast in bakom Heidenreich för att dölja det.

På hotellet så var Animal och Heidenreich klistrade vid varandra. De kom samtidigt ut från bussen, Animal plockade ut sitt bagage och väntade på Heidenreich när han tog sitt, de väntade till båda hade fått sina rum och så åkte de upp i hissen tillsammans. Det tog inte alltför lång tid innan de kom ner, tillsammans. Sen släntrade de båda runt i Lobbyn. Animal var, liksom Heidenreich, bra mycket större än jag hade inbillat mig. Eftersom hans förra partner Hawk och även Heidenreich var/är längre än honom antar jag att man lurats att tro att han var mindre. Barnen gick i alla fall fram till LOD när de var i lobbyn och jag hängde på. De skrev varsin autograf, på samma sida som ni ser på bilden, i Moiras och Seans block. Jag frågade om ett foto och det inget som helst problem. Efter vi hade tagit fotot så småpratade vi lite och Animal var lite "imponerad" över att jag följt wrestling så länge,
-Some people never grow up, sa han och skrattade.
Först visste jag inte om han så att säga såg ner på mig men när han sen fortsatta att prata och tackade för mitt livslånga intresse så förstod jag att han bara skämtade, tror jag i alla fall! När vi stod där så kom nästa buss med brottare till hotellet. Jag hade en Chris Benoit-tröja på mig och han klev också in genom dörren efter några andra. Animal sa då,
-Look, there´s Chris, here is your chance to speak to him as well.

animal 3

Det var inte länge Animal var i ringen men när han väl var där så njöt vi över att få se en legend "in action"

Vi tackade både Animal och Heidenreich för att vi fått lite av deras tid och sen så vände vi oss mot skocken av brottare som in. Visst var Benoit en av dem men eftersom vi fastnade med ännu en legend så hann han förbi och åkte upp till rummet, så honom missade vi. Att Benoit nästa dag kom ner från rummet och gick direkt ut i bussen gjorde att det inte blev något snack med honom denna gång men eftersom vi träffat honom två gånger tidigare så ska vi inte klaga. Animal och Heidenreich drog iväg på ut på stan, för att äta något tror jag, och kom tillbaka någon timma senare då båda åkte upp till sina rum, tillsammans.

Heidenreich animal auto
Heidenreich och Animals autografer, notera att Animal skrev LOD också. Det här är från Moiras block, i Seans block står Animal högst upp

Även Animal och Heidenreich kom ner sent på morgonen, fortfarande tillsammans. Det fattades bara att de skulle hålla varandra i handen!  Animal var genast framme vid Paul Burchill som också precis kommit ner. Han bad om ursäkt för det som inträffade kvällen innan och hörde sig för hur Burchill mådde. Heidenreich bara grymtade något och såg allmänt förskräckt ut. LOD gick ut till bussen, utan att titta på oss, och det var det sista vi såg av dem. Och troligtvis så var det det sista vi såg av Heidenreich för en lång tid framöver. Animal kommer säkerligen som sagt uppstå i någon ny tag-team kombination och "What a rush" kommer att höras i arenor världen över så länge det drar in pengar åt WWE.

Heidenreich animal sean moira

Fotot är fullbordat. Heidenreich och Animal i "The Legion of Doom" gör sig beredda att möta Sean, Moira och Pelle Kanin i en handikappmatch

Kommentarer:
Postat av: P

Hawk dog faktiskt år 2003 och inte förra året.
Förövrigt så tycker jag att detta är en ytterst underhållande blog! :)

2006-01-25 @ 23:11:17
Postat av: Trent på denna blogg

Och jag som hade förrr mig att det var 2004, vilket i och för sig också blir fel när man skriver "förra året". Tack för rättelse och kommentarer.

mvh,
Trent

2006-01-26 @ 06:27:23
Postat av: Stefan

Måste säga att din blogg är den bästa jag någonsin har läst.
Den lockar också fram skratt vilket också är väldigt bra.

2006-01-28 @ 15:59:17
Postat av: Trent på denna blogg

Stefan, tack för kommentar, det värmer och ger lite mer energi med att fortsätta skriva. Vi har fortfarande en hel hög kvar att berätta om, kul att du hänger med i läsningen om våra små äventyr.
Tack för kommentar än en gång.

Mvh,
Trent

2006-01-28 @ 19:33:44
Postat av: Zonny

hallå där. grym sida, rolig också. har du fler bilder på animal? LOD (med hawk) är ju bäst nånsin.

bra sida iaf.

2006-06-15 @ 21:05:18
Postat av: Trent

Hej Zonny, tack för kommentar och kul att du gillar bloggen. Första inlägget är Triple H så att du vet var du ska börja. Skicka din e-mailadress till mig så mailar jag över fler bilder (om än suddiga) från Animals match i Hartwall Arena.

mvh
Trent

2006-06-16 @ 07:36:35
Postat av: Zonny

ok den är [email protected]
tack så mycket! =)

2006-06-16 @ 12:01:05

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits