Psicosis

Psicosis är en alldeles äkta "luchador", en sorts mexikansk brottare för att förklara det utan att gå in för djupt. Han medlem av gruppen "The Mexicools" som består av honom själv, Super Crazy och Juventud Guerrera. Bestod kanske jag skulle skrivit eftersom Juventud har slutat i WWE nu när detta skrivs. "The Mexicools" brukar alltid köra in till ringen på sina gräsklippare (små traktorer) och de brukar också ha med sig räfsor, krattor och andra trädgårdsredskap. WWE spelar lite på att mexikanare har sådana jobb i riktiga livet när de är i Amerika. Den här gången hade de inte med sig några traktorer, kan bero på att det är för dyrt att forsla dem till Finland.

Psicosis smile

Psicosis med ett leende på läpparna, precis som när vi träffade honom


Jag tycker personligen att det är kul att se Psicosis "in action". Ända sen han kom till WCW (avsomnat wrestlingförbund) i mitten på 1990-talet har han förgyllt wrestlingringen för mig. Jag kan inte direkt säga att han är outstanding i ringen men han gör alltid ett gott jobb och är mycket rörlig när han brottas.


Psicosis tractor

På väg in till ringen på sin motorgräsklippare någonstans i Amerika


På galan i Hartwall Arena var Psicosis med i öppningsmatchen som var ett "Battle Royal", det vill säga en match med en hel hög brottare som ska kasta varandra över topprepet. Sist kvar vinner. När Psicosis åkte ut kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg eftersom "Battle Royal´s" kan bli lätt röriga, speciellt när man tittar live och inte kan kan spola tillbaka som man gör hemma framför TV`n när mycket händer. Det var i alla fall en kul match att se och som jag tidigare skrivit så var det Ken Kennedy som vann matchen.


Psicosis Kennedy 2

I Hartwall Arena var Psicosis med i ett "Battle Royal". Här ses han med Super Crazy, Ken Kennedy (som vann) och Brian Kendricks i förgrunden


Vi träffade Psicosis på hotellet (var annars?) när brottarna kom ifrån galan. Det var liksom inte inte meningen heller. När den första högen med brottare kom in så satt vi där i lobbyn och iakttog dem. Ganska så fort hade brottarna tagit sina nycklar och åkt upp till sina rum. När vi inte såg några mer så sa Moira till mig att hon behövde åka upp på rummet för att fixa något. Sagt och gjort, hon och jag ställde oss upp och gick till hissarna.


Psicosis Kendricks 2

Psicosis tar tag i Kendricks nacke medan Paul London bjuder Kid Kash på en ordentlig smäll. I bakgrunden är Super Crazy utanför ringen Big Vito och Simon Dean försöker knuffa bort honom


Vi tryckte på hissknappen i lobbyn och stod och inväntade en hiss. Pling, sa det, dörrarna öppnades och vi klev in. Moira tryckte på sexan (vi bodde på våning 6 i en svit med två sovrum) (ja, ni läste rätt. En god vän till mig hade fixat en uppgradering åt oss vilket innebar VIP-treatment med gratis vin och frukt på rummet samt tillgång till VIP-loungen och privat frukostrum, vilket vi inte uttnyttjade eftersom brottarna åt i den vanliga matsalen, och en stor j-vla svit med två sovrum i) (Det var ganska så lyxigt om man säger så). Nog med skryt, tillbaka till hissen. Precis när hissdörrarna var på väg att stängas kommer en man hastigt in och jag ser direkt att det är Psicosis. Troligtvis hade han väl varit inne i business-centret, toaletten eller något annat eftersom vi inte sett några brottare när vi gick till hissen. En sak förvånade mig med honom, hans ansiktshy! När man ser honom på bild och TV har jag alltid tyckt att han ser ganska så rynkig ut, ni vet så där lagom sliten som man kan bli efter ett någorlunda hårt leverne. Hans hy var långt ifrån sliten, den var så fri från rynkor så man kunde tro att någon kört ett strykjärn över ansiktet på honom. Han skulle definitivt kunna göra reklam för blöjor med det ansiktet som var lent som en barnrumpa. Jag som alltid trott och tyckt att det var Juventud som var "Baby-facet" i Mexicools!


Psicosis Italy

Psicosis på samma turné fast denna bild är från Italien


I alla fall, när han klev in så var det jag som stod bredvid hissknapparna så jag frågade honom,
-Which floor?
Han tittade upp bakom sina solglasögon (modell väldigt dyra Gucci typ) och log och sa,
- Four please.
Jag tryckte på knappen och hissen for iväg. Hissarna går ganska så snabbt på Hilton så det tog inte många sekunder innan vi var uppe på fjärde våningen. Kameran hade jag lämnat nere med Sean men när hissen plingade till så såg jag att Moira hade med sig autografblocket. Jag frågade,
- Would you mind writing an autograf for my daughter, Mr, eh, what should I say, Mr Psicosis?
- Well, thats what they call me, except the Mr of course, svarade han och skrattade, but sure, it will be my pleasure.
Hissdörrarna öppnades och jag klev fram och ställde mig för dörren så att den inte skulle åka igen. Jag sa,
- We can just get of here and wait for another elevator whilst you write the autograph.
Sagt och gjort.


Psicosis Super Crazy

Super Crazy och Psicosis, de enda kvarvarande medlemmarna av The Mexicools

Psicosis klev ur med sina väskor, Moira följde efter och sen jag. Han skrev sen en autograf till Moira och vi småpratade lite om galan. Jag sa,
- It was a great show but we were hoping to see you and Super Crazy in a tag-team match against another team.
- To be honest with you we were planned for a tag-team match but everything changed with the incident the happened last week, sa han.
Det var första och enda gången som någon av brottarna vi pratade med berörde Eddies död under tiden de var där (och vi konverserade med dem).
- Changes in the roster happen all the time, fortsatte han, and we never really know ourselves who we are going to compete against. But I hope you enjoyed it anyway.
- Of course we did, svarade jag. och sen så sa vi typ tack så mycket och hejdå. Han rullade iväg med sina väskor och vi klev in i en ny hiss och åkte upp till vårt rum.

Psicosis autograph
Psicosis autograf som Moira fick. Uppmärksamma att han stavar det Psy... och inte Psi... som man skriver på
www.wwe.com

Psicosis var en mycket trevlig man, synnerligen sympatisk. Jag lärde mig att alltid ha med mig en kamera och dessutom lyckades jag med att träffa en brottare som Sean inte träffat, för vi träffade inte Psicosis igen under vistelsen, och det satt fint!

Som ett litet tillägg. Vissa av er läsare har kanske märkt att www.swewrestling.com ligger nere för tillfället. Jag vet inte varför än utan försöker ta reda på det. Är det någon som vet mer får de gärna lämna kommentar om det här på veckans wrestler eller maila direkt hem till mig på [email protected].

Kommentarer:
Postat av: COTN

Tjenare MR RAW. Nu när Swewrestling tyvärr ligger nere :( så får jag skriva en liten komentar här istället.
Mycke rolig läsning precis som vanligt och vilken tur ni hade med hotellrummet. Själv så fick vi bo på ett rätt så sjyst hotell också men absolut inte som ni fick bo på. Brukar brottarna alltid på på Hilton? man får väll försöka ficksa ett rum där nästa år i sånnafall ;) jag längrar redan till nästa veckans wrestler hehe.

Keep up the good work!

Mvh Niklas Alias COTN

Ps: hälsa kidsen.

2006-01-13 @ 16:06:49
Postat av: Trent

Hej Niklas, de har bott där två gånger så vitt jag vet men man kan aldrig vara säker på det. hotellet är en anings dyrt också så det blir en avvägningsfråga verkligen när man bokar. Kidsen hälsar tillbaka.

Trent

2006-01-13 @ 19:28:54
Postat av: Danne

Coolt att ni träffa psicosis. Har följt honom sedan wcw dagarna och har varit min favorit brottare sedan dess så jag är utan tvekan han största fan i sverige. :) Ni skulle frågat om han saknade sin mask. :P

2006-01-21 @ 21:04:46

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits