Tyson Tomko, the Problem Solver

Att komma in och agera livvakt åt någon etablerad wrestler tycks vara en god väg att ta om man vill bli framgångsrik. Det finns flera exempel på de som lyckats den vägen men Kevin Nash (Diesel) kanske är den som lyckades bäst när han gick in som livvakt åt Shawn Michaels för att senare gå vidare mot världsmästartiteln, både i WWE och WCW, samt en massa andra titlar. Tyson Tomko agerade som problemlösare åt Christian, Captain Charisma, i början av sin karriär men är nu på god väg att få en push av WWE mot högre höjder. Min personliga åsikt om denna något stela brottare håller jag dock för mig själv.

Tyson Tomko träffade vi när WWE skulle åka ifrån hotellet till England. Var han hade hållt hus dagen innan har jag ingen aning om. Med det utseendet så är det svårt att missa honom men jag hade i alla fall lyckats med det. troligtvis var jag upptagen med andra lite mer intressanta brottare när Tomko rörde sig i lobbyn.


Tyson Kane

Tyson Tomko vrider om huvudet på Kane på någon show i USA


Vi hade ett litet problem när Tyson Tomko kom ner. Jag hade inte alltför många bilder kvar i kameran och jag visste inte om det skulle räcka till high-profile brottarna. Så jag beslöt mig helt enkelt för att inte fråga om ett foto. Så här i efterhand så ångrar jag mig. När bussarna stängde sina dörrar så hade jag två bilder kvar. De använde jag till att fota bussarna men det enda man ser är en massa siluetter i bussarna som vinkar till oss, ganska coolt om man vet vilka det är men för någon utomstående så är bilderna ganska så meningslösa. Det hade varit häftigare med en bild på Tomko och barnen men som sagt så blev det inte så.


tysonpoint

Som akademiker måste man väl läxa upp folk ibland


Tomko var dock trevlig och skrev autograf till både Moira och Sean och frågade om vi tyckt om showen. Intrycket man fick av honom var inte tvåmeters- rakad- tatuerad -getskäggs- galning utan snarare sagt välutbildad akademiker. Kanske är han det, vad vet jag? Eftersom han inte var någon av de större stjärnorna i WWE så tog jag mig inte tid till att ta reda på det. Men trevlig var han som sagt.


13246-123

En av Tomkos autografer som sitter i vårt fotoalbum

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Vad Tomko har hållit på med innan han blev wrestlare, är inte lätt att få reda på, det enda jag hittade var att han arvetat som livvakt åt b.la. Limp Bisqit(stavning?). Däremot har jag inte sett något om en akademisk karriär.

Förövrigt så kan jag ju nämna att det är mycket trevlig läsning.

2005-09-18 @ 21:33:31
Postat av: Trent på den här bloggen

Jag har också hört att han har varit livvakt på "riktigt". Jag betvivlar den akademiska teorin jag har, men sättet han pratade var som om han hade någon slags bättre utbildning. Troligtvis så kanske det helt enkelt bara är det sättet han använder när han ska vara trevlig mot folk.

2005-09-18 @ 22:09:05
Postat av: Trent på denna blogg

Och tack för den positiva kommentaren, det uppskattas.

2005-09-18 @ 22:10:02

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits