Brock Lesnar, the Next Big Thing

Brock Lesnar är kraftigt byggd, otroligt kraftigt byggd till och med. Det vet jag för jag har stått och trängts med honom i en trång hiss när han var iförd en Tank-top!

Från att ha varit en av de mest lovande kommande brottarna, med multipla världsmästartitlar och sejourer som både heel och face som hela tiden bejublats av publiken så bestämde sig Brock Lesnar för att lägga av med wrestling. Han ville spela amerikansk fotboll istället. En förlust för WWE och det skulle också visa sig bli en förlust för Lesnar som aldrig platsade i NFL. Lesnar hade en bakgrund som amatörbrottare när han kom till WWE där han först blev bokad som monster. Mannen (eller pojken) var inte bara stor och riktigt muskulös, han kunde göra det mesta i en wrestlingring. Allt från regelrätt slagsmål till låsningar, kast och volter från topprepen, och han fick allt att se trovärdigt ut också.


Brock & Taker

Brocks muskulösa och tatuerade ryggtavla möter Undertaker i matchen i Åbo


Den första gången vi såg Brock var nere i baren/lobbyn på hotellet. Det var lunchdags och jag stod uppe i baren (vad jag gjorde där har ni inget att göra med!). Helt plötsligt så står jag mitt i mellan Brock och Undertaker. En otroligt konstig känsla. Brock åt någon slags köttgryta som han skyfflade i sig med en gaffel. Han hade en svart Tank-top på sig och musklerna liksom vällde ut överallt. Utbuktiningar som man inte trodde var möjliga! När han pratade med Undertaker var det mest grymtningar och nickningar, dock så sa han yes och lite annat och då hörde man hans pipiga pojkröst som inte alls gick ihop med hans utseende. När de båda brottarna bröt upp från baren så hängde vi efter Brock, mest beroende på att han gick själv mot hissen medan Undertaker gick till några andra. Vi såg chansen att få oss en pratstund osv med Brock på väg upp. I hissen så frågade jag diskret om vi inte kunde få en autograf. Sean stod där med blocket och Brock tittade och sa,
- What?
En autograf din dumma fan, tänkte jag, vad tror du när han håller ett autografblock och en penna framför ögonen på dig? Fast givetvis sa jag inte så. Det var en trång hiss och Brock såg faktiskt ganska så skrämmande ut där han stod med sina svällande muskler. så jag sa bara, nästan med lika pipig röst som Brock,
- Could we troble you for an autograph Mr Lesnar?
- Sure, svarade han grymtande och tog blocket och pennan.
Vi klev av på samma våning och jag höll min nyckel i handen, väl synligt, så att han inte skulle tro att vi följde efter honom. När vi gick ur hissen och åt samma håll så frågade jag lite lätt om ett foto med honom och Sean. Han tittade lite konstigt på mig men sa ja. Fotot från den mörka hotellkorridoren blev inte bra som vissa andra av mina fotografier. Mörkret, mina svettiga och skakiga händerna hjälpte inte till att förbättra min redan usla kamerakunskap. Så det fotot slipper ni för det går knappt att urskilja vad och vem det är när man scannar det till datorn. Vi tackade i alla fall vid tillfället och sen så gick vi in i vårt rum medan Brock fortsatte vidare i korridoren.


Brock autograf

Brock Lesnars autograf som Sean fick i hissen


Sean och jag stannade inte länge på rummet, ett snabbt toalettbesök och sen var vi nere i lobbyn igen. När vi satt där skulle Undertaker och Lesnar iväg och träna tillsammans. Undertaker tog sig tid att skriva några autografer utanför till väntande fans men Brock gick rakt in i minibussen och stirrade rakt fram, trevligt värre!


F-5 Lesnar

Brock gör sin avslutningsmanöver, F-5, på Undertaker


Ute på galan så var Brock och Undertaker huvudattraktionen. Brock vann matchen på fusk men Taker fick revansch efteråt när han spöade upp Lesnar för att glädja publiken. Dessutom åkte Brock på mer pisk av Eddie Guerrero när hela rostern firade Eddies födelsedag i ringen. Men som alltid, med wrestling så var även de fajterna väl uppgjorda innan.


Brock Lesnar

Brock, med världsmästarbältet runt midjan, passerar förbi Sean och mig där vi står vid ringside

Kommentarer:
Postat av: ghjuuuu7

ygygjn jkjij j j mkm m klm

Postat av: Davie

undertaker is the best wwe superstar and can bet aning one in wwe sport antement

2006-08-23 @ 18:38:46
URL: http://yahoo.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits