Edge

Adam Copeland, eller Edge som han är känd som, har fått många rubriker på sistone. Och de har inte alltid varit wrestlingrelaterade. Edge slog igenom med Christian (Captain Charisma) i tagteam för bra många år sedan. Han har alltid varit lovande men aldrig riktigt nått fram till toppen. Han har, vad jag vet, hållt de flesta titlarna i WWE förutom WWE-Champ/Heavyweight-Champ. Nu har han dock fått chansen genom att han vunnit en money-in-the-bank match på Wrestlemania 21. Det gav honom rätten att utmana tungviktsmästaren på en match när han vill inom ett år. Genom denna pushning så började det röra på sig mer för Edge men det var inte det som skulle ge honom de största rubrikerna. Det var hans kärleksliv! Edge har länge varit vän med Matt Hardy, en annan brottare som figurerat i denna blogg, och Hardys flickvän Lita, även hon brottare i WWE. När Hardy var borta över ett halvår på grund av skada så uppstod ljuv musik mellan Edge och Lita och Edge bedrog sin vän och sin fru med Lita som i sin tur givetvis bedrog Matt Hardy. Allt kom fram och det blev ett himlans liv där Hardy och Edges fru använde sig av Internet för att tala om vad de tyckte om det som inträffat. Detta var inte populärt hos WWE och det hela ledde till att Hardy fick sparken. Nu är Hardy dock tillbaka och har gått en matchserie mot just Edge och de har slagits om det som hänt i verkligheten på låtsas. WWE drar sig inte för att utnyttja någonting! Genom matcherna och allt ståhej om affären har Edge lyckats skapa sig ett ännu större namn inom WWE och är nu en av de största bad-guys som finns. Han som en gång var alla ungars favorit! Det bör väl nämnas att Edge är Seans favoritbrottare, fråga mig inte varför.


EdgeLita

Edge tillsammans med nämnda Lita, Matt Hardys föredetta och Edges nya flickvän, på riktigt!


Vi lyckades i alla fall träffa Edge och oavsett vad som pågick kan jag bara säga att han verkligen var en mycket trevlig prick. Första gången vi såg honom var efter att vi hade varit på stan och kom inglidande i en taxi till hotellet. På trottoaren bredvid ser vi en ganska så storväxt person med huva gå mot hotelldörrarna. När vi kör förbi honom så säger Sean,
- Det är Edge, det är Edge!
Grabben blir lätt exalterad eftersom Edge är en av hans största favoriter (fråga mig inte varför) (så fick jag inte skriva och jag fattar ingenting) (Tack Sean, ska du med till Finland igen eller?). Nu låter jag vårt personliga käbbel vara och så återgår vi till historien. Innan vi lyckats ta oss ur taxin så smiter Edge in på hotellet, går direkt till hissarna och åker upp till sitt rum (troligtvis sitt eftersom Lita inte var med, hehe). Moira blir en anings besviken, Sean blir ännu mer besviken och jag säger att vi träffar säkert honom någon annan gång.


Edge spear

Edge på väg att göra sitt avslutningsgrepp, en Spear, på någon stackare


Sean behövde inte vara besviken länge. För det första så dök det upp så många andra wrestlers och för det andra så kom även Edge ner igen. Det var när de var på väg ut till arenan. Vi var alla helt överlyckliga över den tur vi hade och pratade med brottare till höger och vänster. När Edge visade sig så stelnade Sean till lite. Vi gick fram allihop och frågade efter autograf och självklart fick barnen det. Foto var också en självklarhet. Edge frågade var vi var ifrån och vi svarade Sverige och så började vi prata om Z-TV och sändningarna av RAW och Smackdown som var på gång eller precis kommit igång om jag inte missminner mig (Sean kommer heller inte ihåg riktigt), men i alla fall, det blev en ganska så lång konversation om WWE TV-shows och hur skönt det skulle bli att alltid kunna se det på TVn hemma (nu höll ju inte det så länge ändå!). Edge skrattade mycket och var verkligen trevlig på ett ärligt sätt.


Edge stand

Edge visar alltid upp sig i ringhörnan för publiken innan matcherna, oavsett om han är god eller ond för tillfället


Ute på galan så gick Edge en match om Intercontinental-titeln mot Christian och Chris Jericho (mästaren). Det är inte ofta man får se tre av sina favoriter på en gång så Sean uppskattade verkligen matchen. Själv tyckte jag att den var OK men inte var det för att Edge drog det tyngsta lasset.


FlyingEdge

En av våra egna bilder när Edge dyker mot Captain Charisma och Y2J i Helsingfors


Edge clothesline

Och så här kanske det hade sett ut på andra sidan om vi hade stått där (denna bild är från en annan match)

På kvällen när vi satt i baren var Edge där en större del av tiden. Han och några andra drog senare iväg ut i Helsingfors nöjesnatt och hade säkerligen bra roligt då vi inte såg när han kom tillbaka trots att vi var bland de sista gästerna att lämna baren.


Edge + Hardy

Edge på väg att göra mos av Matt Hardy i hans pågående upplägg i WWE


På morgonen fick vi ännu en pratstund med The Edgemeister, eller förmiddagen om vi nu ska vara ärliga. Han var inte direkt först upp av alla! Det var han som kom fram till oss och frågade lite om gårdagens gala och vad vi hade tyckt. Vi pratade lite mera om Sverige och han verkade vara riktigt intresserad av vårt avlånga land (kan det vara kvinnorna som drar?). Pliktskyldigast meddelade han oss om att han skulle se till att WWE skulle komma till Sverige någon gång. Och vem vet, när Z-Tv visade WWE fanns ju i alla fall en anledning för dem men jag tyckte ändå att när han sa det så var det den enda gången som något han sa lät inövat. Det lät helt enkelt inte ärligt. Men annars, vad kan jag säga, han har aldrig varit min favorit i eller utanför ringen men efter våra möten med honom så uppskattar jag faktiskt honom bra mycket mer än innan.


Edge + kids

Sean, Edge och Moira. Lägg märke till hur glad Sean ser ut, något som inte alltid har kommit fram på andra foton. Edge förblir hans stora idol och till och med Moira har nu satt upp en stor Edge-affisch och sin Edge-autograf på väggen.

Kommentarer:
Postat av: Oskar

Jag kan meddela att jag har hört att han är intresserad av Sverige vid ett tidigare tillfälle. Och att han hade planer på något typ av sommarboende i vårt vackra land. Det härstammar om jag inte missminner mig ifrån ett uttalande på PWT´s forum, från en autografsigning. Sen om det är sant eller inte är en annan femma.

Jag slängde upp en länk till din blogg från min blogg om du inte misstycker...

Postat av: Anonym

Edge, Christian och Y2J. Man kan ju inte säga nåt annat än att din pojk har god smak!

2007-06-30 @ 20:24:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits