JBL, Bradshaw

Den första gången som WWE kom till vårt grannland Finland så åkte jag själv över utan barn. Det blev en väldigt trevlig resa och alkoholintaget var definitivt större än de gångerna jag haft barnen med. Det är lättare när man bara har sig själv att ansvara för. Dock så är det bra mycket roligare när man har barnen med. Dessutom så fungerar mina små barn som wrestlingmagneter med tanke på alla wrestlers som vi träffat under våra resor tillsammans, och det sätter ju lite extra krydda på tillvaron. När jag åkte själv stötte jag bara på en brottare på stan och det var allt.

 

Han jag mötte var JBL, eller Bradshaw som han var känd som då. Och han var inte ens med på själva showen upptäckte jag. Det visade sig senare att han gjorde någon slags PR-turné åt WWE och reste runt världen så han var bara med till Finland för det var första stoppet för WWEs brottare. Sen så reste han vidare själv med en Diva som jag glömt namnet på.

 

Jag var på väg upp till centrum i Helsingfors när JBL kom utklivande på gatan från ett varuhus. I släptåg hade han sin fru och de var inte sams. Jag följde efter på respektfullt avstånd eftersom deras meningsutbyte inte var så värst trevligt. JBL ville hem till hotellet och försökte stoppa taxibilar som bara susade förbi.

- How the f-ck do you get a f-cking taxi in this s-hole, skrek han ganska så högt till sin fru som bara himlade med ögonen.

Här såg jag min chans, inte för att jag vet om det är något speciellt sätt man stoppar taxibilar på i Helsningfors, men eftersom de JBL vinkade på tycktes vara upptagna så fanns det ju faktiskt en anledning till att de inte stannade. Jag gick i alla fall fram och sa,

- Excuse Mr Bradshaw, would you mind if I helped you with getting a taxi?

Han tittade på mig lite förvånat och sa,

- Sure, go ahead.

Den första snön hade precis börjat ramla ner på Helsingfors gator och jag klev rakt ut, vinkade till en bil som såg ledig ut på andra sidan. Taxichauffören vinkade till och påbörjade en U-sväng. Jag klev in på trottoaren igen och sa,

- I think this one will pick you up.

- Thanks, var det enda han sa.

Då frågade jag om jag kunde få ta ett snabbt foto och han sa, - Of course.

Bradshaw

JBL aka Bradshaw med svårartad mjäll (eller så är det årets första snö) på paradgatan i Helsingfors

 

Taxin svängde runt och JBL med fru klev in och åkte iväg. Hade jag haft någorlunda sinnesnärvaro så hade jag öppnat dörren åt dem och lyssnat på vilket hotell de skulle till, men icke. Sanningen å säga så tänkte jag inte ens på det. Eftersom mina barn inte var med, och inte heller hade jag något autografblock, så reflekterade jag inte över detta. Jag var nöjd med det lilla för det var den första WWE-brottaren jag någonsin träffat.

 

Inte långt senare så skildes JBL och hans dåvarande fru, man undrar lite lätt om Helsingforsresan var en bidragande faktor? Något år senare till så blonderade han håret (inte kan de ha haft att göra med mjällen?) och gick från sin cowboy-kick-ass karaktär till en Texas-mångmiljonär karaktär istället. Den nuvarande rollen han har är den mest lyckade hittills för honom. Men sanningen och säga så verkar karl fortfarande vara lika så arg och aggressiv som han var den dagen jag träffade honom i Helsingfors.


Kommentarer:
Postat av: lasse

Härligt att läsa om alla wrestlers du mött...
JBL är en av mina personliga favoriter......
Hoppas på många fler läsningar om "våra" favoritidrottare....
Du har inte mött Hulk Hogan?

2005-07-01 @ 10:06:04
Postat av: Trent på denna blogg

Hej Lasse, tack för dina positiva kommentarer och kul att du tycker om att läsa på denna blogg. Hulk Hogan har jag tyvärr inte mött men han är den brottare som jag helst skulle vilja träffa. Kanske någon gång i framtiden om man har tur. Men det finns ett dryga 20-tal brottare/divor kvar att redovisa, en del mer berömda än andra tex Angle och HBK för att nämna några "high-profile"-brottare. Allt kommer i sinom tid men man vill ju inte bränna av alla de bästa först.
Ha det bra,
Trent

2005-07-01 @ 11:53:15
Postat av: Fadi

shit va konstig JBL ser ut! när togs fotot? Har en fråga: Kommer du möta Muhammed Hassan snart?

2005-07-04 @ 16:19:30

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits