Rey Mysterio

Rey Mysterio är en ganska så liten brottare, till storleken sett. Brottningsmässigt så är han stor. Han är en så kallad cruiserweight och det är mycket "high flying" när han är i, eller utanför ringen. Han är av mexikansk härkomst och har alltid mask på sig när han brottas. Alla vet hur han ser ut eftersom han har brottats utan mask en tid i WCW men en "Lucha Libres" kännetecken är masken så han tycks föredra att ha den på.

 

Så här ser det ut ofta när Rey Mysterio är i farten.

 

Reys favorit-"grepp" är något som han kallar 619, en kort och enkel förklaring är att han använder repen och snurrar runt 180 grader för att sen sparka motståndaren som helt oförhappandes råkar ligga kvar på mellanrepet när greppet utförs. rey är omåttligt populär och då speciellt hos de unga fansen som uppskattar de spektakulära rörelserna som Rey bjuder på.

 

Rey poserar inför en publik.

 

När vi mötte Rey gick det ganska så fort. Första gången vi såg honom på hotellet undrade jag vem den lilla mannen var? Vad gör han här med de stora brottarna? Snabbt kom jag på att det var Mysterio men då var det redan för sent, han hade gått in i hissen och åkt upp till sitt rum. Den andra gången så var det Sean som var vaken. Jag stod i baren mellan Brock Lesnar och Undertaker (två brottare som kommer som separata inlägg senare) och var upptagen med att lyssna på dem. Sean däremot såg Rey och gick fram till honom. Vad som sas vet jag inte men Sean fick i alla fall en snygg autograf där Rey även skrev 619.

 

Reys autograf som Sean var mäkta stolt över då pappa inte fanns med överhuvudtaget när han fixade den.

 

Ute på galan så mötte Rey Tajiri som vid denna tidpunkt fanns på Smackdown! (ni hittar honom som ett tidigare inlägg på denna blogg). Rey vann och utförde de flesta av hans "moves", 619, West Coast Pop osv. Fartfyllt var det och ibland undrar man hur brottarnas kroppar håller för alla de smällar de tar.

 

Mysterio och Tajiri utför något sorts wrestlinggrepp på galan i Åbo.

 

Efter matchen när Rey gick ut kom han fram till Sean som hängde över ringsargen där vi satt. Han rufsade till Sean i håret och Sean blev otroligt glad. Själv skötte jag kameran som alltid så jag fick vare sig någon rufsning i håret eller chans att prata med Mysterio då vi inte såg honom något mer under vistelsen på hotellet.

 

Rey precis innan han kommer fram till Sean och klappar honom på huvudet.


Kommentarer:
Postat av: lasse

Hej kikar alltid in här varje vecka.....
Som vanligt ett toppen repotage!!!!
Ja visst är mysterio en toppen wrestler .Men gud så liten man.....
SÅg att du svarade mig ang Hoogan...
Ja tänk om man finge se denna man nångång!
Växte upp under hans storhetstid...
Du vet inte om det kommer eller är på gång nån tunering till Norden?mvh LAsse

2005-07-14 @ 10:33:28
Postat av: Fadi

Du skriver att alla vet hur han ser ut för han brottades en tid utan mask på WcW. Men jag såg en DVD dokumentär om honom där han sa att han aldrig har tagit av sig masken och tänker aldrig göra det. Dokumentären var ny för den visade hans tid under WWE.

2005-07-15 @ 13:39:13
Postat av: Trent på denna blogg

Hej Lasse, tack för att du läser och uppskattar. Jag växte också upp (sort of) med Hogan och var med från första början så det vore något att få träffa honom. Tyvärr vet jag inte om WWE har några planer för galor i Norden. I november ska RAW till Tyskland, Hamburg och Leipzig, det är tyvärr allt jag vet.

2005-07-15 @ 15:23:31
Postat av: Trent på denna blogg

Hej Fadi, jag har mailat dig med webbsidor du kan titta på men sanningen är att Rey har brottats utan mask. Bara för att han säger att han aldrig gjort det betyder inte att det är sant, det här är wrestling och då ljugs det ganska så friskt.

2005-07-15 @ 15:25:25
Postat av: morten

hey rey

2006-03-26 @ 16:43:46
Postat av: teens

Good site!
site map

2006-11-20 @ 14:09:48
URL: http://teenss.xf.cz
Postat av: pontus

hej Rey

2006-12-19 @ 10:37:10
Postat av: pontus

tja är det kul att brottas?

2006-12-19 @ 13:15:51
Postat av: matej brzovic

hej rey mysterio kanst du mir vielleicht eine maske schicken meine adresse: Langensandstrasse 73 in luzern das ist in der schweiz die postleitzahl 6005 luzern ich bin dein grösster fan!!!!!!!!!!!!!!!

2008-01-10 @ 21:35:50
Postat av: kevin risto.rey mysterio och batista fan

tja rey mysterio kan jag få en mask av dig och en tröja och din autograf plzz

2009-01-29 @ 23:24:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits