Teddy Long, Smackdown GM

Teddy 1Teddy WWE

Teddy Long, karismatisk General Manager på Smackdown!


Theodore R. Long, eller Teddy Long, som han är mer känd som är Smackdowns General Manager. Egentligen betyder det ingenting för på riktigt så är han ju inte GM. Han spelar en roll, precis som vilken brottare som helst, så någon makt har han inte på riktigt. Teddy har tidigare varit manager för olika brottare där han ofta spelat på "raskortet", han har också varit domare i olika omgångar men nu har han sin största roll som "face"-GM på Smackdown.


Smackdown ring

Den tomma Smackdown-ringen i Hartwall innan showen börjar


Teddy var den första WWE-personen som visade sig i Hartwall Arena i Helsingfors. Han "jazzade" ut till ringen där han körde sin lilla dans och sen så berättade han vad som skulle komma. Först dock så blev det en tyst stund för Eddie Guerrero med en "ten bell-count" men sen så släppte han lös sina "brottare".


Teddy Long Helsinki

Teddy Long håller sitt välkomsttal till den finska (och svenska) publiken


Vi träffade Teddy i restaurangen på hotellet och han visade sig vara en alldeles charmant person. Barnen gick fram och frågade efter varsin autograf och det var inga som helst problem. Moira hade en liten gose-kanin med sig och Teddy frågade,
- So, whats the bunnys name?
- Pelle, svarade Moira
-Well, isn´t he the cutest bunny, sa Teddy, let me have a look at him.
Moira sträckte fram kaninen och Teddy tog tag i den, kramade honom och gav honom sedan en puss rakt på nosen. Hela tiden med ett charmigt leende och ett skratt i rösten. Själv tänkte jag att nu får du aldrig mer tvätta den där lilla kaninen gumman, han ska genast säljas på E-bay så pappa kan finansiera ännu en wrestlingresa! Men som den gode far jag är lät jag tankarna stanna kvar i mitt huvud och Pelle bor fortfarande kvar med familjen.

Teddys auto
En av Teddys autografer som barnen fick, "Holla player!"


Teddy frågade lite om vad vi hade tyckt om showen och vi var som vanligt odelat positiva när vi pratar med trevliga WWE-brottare. Jag frågade om jag fick ta ett foto med barnen och Teddy (och kanin) och det gick givetvis bra. Sean plockade fram vår Teddy Long-skylt (ja, vi hade faktiskt en sådan, halva skylten syns på fotot) och på den stod det; "Teddy Long (i Smackdown logo-stil) whips Eric Bischoff (i RAW logo-stil) any day of the week". Teddy tittade på skylten och skrattade, sen sa han;
- Well, I am just about to do that, just you wait till next week.
Veckan efter så hade WWE en Pay-Per-View där Teddy mötte RAWs GM Eric Bischoff i en match som var otroligt dålig, på gränsen till pinsam, men, han vann och höll sitt löfte till oss (givetvis så visste han om hur det skulle sluta redan då när han sa det till oss men det var ändå rätt så häftigt att få det direkt från källan en vecka innan matchen). Så Teddy fattade tag i båda barnen och jag posterade mig framför med kameran och då säger Teddy,
-Give me a Holla holla children.
Barnen säger "Holla holla" och jag misslyckas kapitalt med fotot men den här gången så spelar det ingen roll eftersom jag ser det direkt i min lilla display. Jag frågar Teddy direkt om jag kan ta ett till eftersom det inte blev så bra och så säger jag,
- And hold back with the "Holla hollas" till I am ready!
Teddy flinar och fotot blir faktiskt riktigt bra den här gången, trots att det är jag som håller i kameran.

teddy Long + Sean + moira

Sean, skylten, Teddy, Moira och Pelle

Teddy klappade på kaninen igen, klappade Moira på huvudet och vi tackade för oss och drog oss tillbaka. Det var kul att träffa en sådan charmerande gentleman som faktiskt är en stor del av Smackdown-showen, även om han nu inte är en riktig brottare.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

THEOdORE LONG YOUR FriEd WWE FRiday NiGHT SMACK DOWN

2006-02-24 @ 18:25:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits