Matt Hardy, Version 2

Matt Hardy Version 1, the Sensei of Mattitude, har vi ju faktiskt redan träffat en gång tidigare. Så därav blev detta inlägg Version 2. Sen vi sist skrev om honom så har Matt Hardy lyckats bli återanställd hos WWE. Han fick ju sparken i samband med Edge/Lita-affären då han gick ut offentligt på Internet och kritiserade sin f.d. flickvän och sin f.d. bästa vän. Det var inte några snälla ord som han skrev så Vince McMahon, ägaren till WWE, kände väl att det hade gått för långt och sparkade Hardy. Det visade sig dock att Hardy hade en större fan-base än man trott och det blev något av en storm på Internet över sparkandet av honom. På arenor runt om i världen ljöd Matt Hardy-chants och "You screwed Matt"-chants så fort Edge eller Lita visade sig. Ganska så ovanligt med tanke på att WWE ibland byter brottare som en annan byter kalsonger och aldrig har det varit sådana reaktioner. McMahon fick helt enkelt ändra sig (eller snarare sagt, det luktade nog pengar om ett Hardy/Edge-upplägg). Så Hardy återanställdes och gick ett antal matcher mot Edge på RAW och PPWs. I den sista matchen så var premisserna så att förloraren skulle lämna RAW och Hardy förlorade då tack vare Litas fuskande och gick sedan till Smackdown istället. Tur var väl det för oss och speciellt för Mr RAW (dvs jag) som äntligen fick mitt ansikte förevigat bredvid en alldeles äkta wrestler.


Matt Hardy 3Matt Hardy 1

The Sensei of Mattitude, Matt Hardy Version 1, på väg ut till ringen på en gala i USA


Matt Hardy sign   Matt hardy lean

En något suddigare Version 1, mycket beroende på  Mr RAWs fototeknik, men dessa bilder är i alla fall direkt från Hartwall Arena


Det var, som jag tidigare skrivit, en ganska så konstig stämning hos brottarna. Skillnaden mellan RAW förra året där vi nästan kände oss som hemma med ett flertal Superstars och Smackdown i år var monumental. Givetvis så måste Eddies död ha spelat in men samtidigt så var det ett flertal brottare som verkligen gjorde sitt bästa för att man aldrig skulle vilja se dem igen. Matt Hardy var inte någon av dem. Vi kommer skriva lite senare om vissa av dessa herrar men hur vi väljer att presentera det har vi inte bestämt än så vi kör de någorlunda positiva nu. Matt Hardy i alla fall, vi har ju träffat honom en gång tidigare och då var han supertrevlig. Vi kan väl inte säga detsamma nu men han var dock så proffsig att han inte sa nej direkt (som vissa andra) när vi försynt frågade efter en autograf. Det var Sean och Moira som gick fram till honom där han stod utanför receptionen. Båda autograferna var lite lätt slarvigt utförda (sist så var det med dedikation och han sprang till och med själv och hämtade en fungerande penna) men ungarna fick i alla fall varsin. Jag frågade om det var OK om jag tog ett foto på Matt och barnen och han sa,
- Yeah, sure, no problems.
De ställde upp sig och jag klickade iväg med min nya Konica Z5 och reslutatet blev hyggligt. När jag gick fram och tackade Matt frågade Sean samtidigt om han inte kunde få ta ett foto på Matt och hans pappa (allt är förlåtet Sean!). The Sensei of Mattitude tittade lite konstigt då på mig men sa,
- OK.


Matt Hardy, Sean och Moira

Sean, Matt Hardy & Moira (som är överlycklig över att ha träffat V1


Jag frågade om det OK om jag höll upp den lilla skylt vi hade gjort när Sean tog fotot.
- Well, can I see it? sa Matt
Jag vecklade ut den och Matt såg vår "Fuck Edge"-skylt skriven på samma sätt som Stone Cold hade sina "Fuck Fear"-tröjor. Först lyfte Hardy på ögonbrynen men sen så log han och så skrattade han till och med lite.
- Nice sign, eh? sa jag lätt frågande till honom.
- It´s a really nice sign, sa han och fortsatte att le.
Vi ställde upp oss och Sean knäppte ett kort med vår gamla kamera och även fast den är åtskilligt billigare än den nya så blev bilden lika bra. I am such a sucker!


Hardy benoit jordan

Matt Hardy får sig några vingar av både Chris Benoit och Orlando Jordan i Helsinki
 


Efter vi hade tagit fotot stod jag kvar med Hardy som fortfarande beundrade skylten.
- It´s so true that sign, sa han, so true!
- Do you want to keep it, svarade jag.
Han såg bra sugen ut ett tag, tog skylten och höll den framför sig och sa,
- I wont have anywhere to put it but thanks anyway. You keep it and always bring it along when you go to a WWE-event, especially if Edge is in it!
Jag lovade att göra det och sen så tackade jag igen och så drog vi oss tillbaka. Matt var sedan i lobbyn ganska så länge. Han gick mest fram och tillbaka och under en längre tid så stod han vid receptionen och pratade i telefon med någon. Jag måste säga det att de flesta brottarna hela tiden tycktes vara med någon annan brottare men Matt tycktes vara ganska så ensam, vad det nu skall betyda? Det var allt från Hardy-mötet, vi fortsätter någon gång nästa vecka med en annan wrestler och då blir det någon som inte figurerat i denna blogg tidigare och troligtvis inte heller kommer att göra det igen, fast man ska aldrig säga aldrig.


Hardy + Trent

Bilden vi alla väntat på, Mr RAW och The Sensei of Mattitude, Matt Hardy som  blev mäkta förtjust i vår skylt


Benoit + Hardy Proposal

Efter matchen på arenan så gick Matt ner på knä för att fria till Benoit men som synes så var The Rabid Wolverine mer intresserad av Batista. Skämt åsido, på andra sidan skylten så står det en hyllning till Eddie Guerrero, något som Benoit inte märkte när han plockade den från publiken. Fotot blev lite extra lustigt pga av det

Som avslutning på detta inlägg så lägger jag in en bild på alla oss tre som var i Finland taget på båten hem av en alldeles förträffligt trevlig medresenär (hans sällskap var också mycket trevliga) som också brukar vara på forumet. Tack för hjälpen, även du tog en bra bild med den gamla kameran, kanske är det mig det är fel på?!

 
Trent + Moira + Sean

Tre trötta, men förhållandevis lyckliga, resenärer på väg hem efter ännu ett äventyr i Finland. Uppmärksamma att Mr RAW fingrar nervöst på sin dyra kamera. Tur att någon annan tog det här fotot!

Kommentarer:
Postat av: martin

Oj ni fick tag i honom!, såg aldrig honom. besviken..
bra hemsida du har här!

2005-12-19 @ 23:34:45
Postat av: Trent på denna blogg

Tack för kommentar Martin och tack för berömmet. Imorgon så kommer en ny positiv upplevelse vi hade i Helsinki i år. Det var inte bara vi som fick tag i någon, denna person tog tag i oss!

Mvh, Trent

2005-12-30 @ 23:45:44

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits