Eddie Guerrero, Latino Heat

Eddie Guerrero är (eller åtminstone var) en av de mer populära brottarna i wrestlingcirkusen WWE. För ganska så exkat ett år sedan förlorade han WWEs världsmästartitel till JBL på "The Great American Bash". Innan dess var han definitivt en av de mest uppskattade och populära face-brottarna, han var god. Trots att han var en good-guy så var ett av hans motton "Lie, Steal & Cheat" vilket visar att vem som helst kan bli en så kallad face oavsett om han är ärlig eller inte. Nuförtiden så är han fortfarande mäkta populär men dock som skrikobjekt. Han är numera heel (ond) och ligger i "vårdnadstvist" med Rey Mysterio angående Reys son Dominiqe. Givetvis är det ett manus de följer men folk retar ändå upp sig till den grad på Eddie, troligtvis för att han spelar sin roll såväl. Eddie är en av få brottare som (enligt min åsikt) behärskar allt. Han är bra som heel, bra som face, en mycket duktig teknisk brottare som också använder sig av akrobatiska publikfriande "high-flying"-moves, han är duktig på micken och är dessutom utrustad med en stor portion karisma. Ganska så komplett med andra ord.

 

Eddie pose

Eddie Guerrero poserar med sina två bälten, tagteamchamp och US-champ

 

Den första gången vi träffade Eddie blev det ganska så konstigt tack vare Dean Malenko, en föredetta brottare som jobbar som road-agent åt WWE. När de två och några till kom ut från frukostmatsalen så bad jag om en autograf åt Sean som stod bredvid mig. Malenko säger då,

- No, we already have autographs (eller något liknande), och skrattade och gick mot hissen.

Jag frågade inte dig ditt dumma a-le tänkte jag nästan högt. Eddie verkade bli irriterad på Malenko och stirrade på honom. Han gick fram till Sean och skrev sin autograf samtidigt som han fortsatte att stirra styggt på Malenko. Han var, uppenbarligen uppretad och jag tror inte att det var på oss. Något foto blev det inte den gången eftersom stämningen blev ganska så tryckt. Jag bestämde mig helt enkelt för att inte fråga. Senare samma dag när vi sitter i lobbyn så är Chavo Guerrero där. Chavo är Eddies brorson (och i ungefärlig samma ålder) och de brottades tillsammans i samma tag-team. Chavo, som för övrigt var mycket trevlig (ni kan läsa om mötena med honom i ett tidigare inlägg) blev lite lätt uppretad när någon från WWE-crewn frågade honom var Eddie var.

- I am Chavo, he is Eddie, how should I know. We are not jointed together, sa han till svar.

Lite senare kommer Eddie ner och det visar sig att The Guerreros ska bli filmade för något program i Finland och de hade lite bråttom (det var därför de letade efter Eddie). När film-teamet plockade ihop grejorna smet jag fram och frågade Eddie om foto. Inget alls problem men eftersom jag hade lite väl bråttom så syns knappt något på bilden så den får ni inte se här. Däremot kan ni alltid njuta av Eddies smått fantastiska autograf som Sean fick.

 

Eddie auto

Edddies autograf, notera att han skrev Latino Heat också (i mitten ungefär, syns dåligt på bild)

 

Eddie show

Från en annan vinkel men samma show i Åbo

 

Sean och jag gick upp till McDonalds för att äta lite. När vi sitter där ser vi film-teamet och Guerreros utanför på andra sidan gatan. I vilket annat sammanhang som helst så hade vi släppt våra hamburgare och rusat ut. Men eftersom vi redan hade fotat Sean med båda (då visste jag inte hur usel Eddie-bliden blev) så satt vi kvar lugnt och tittade på tillställning.

 

Eddies birthday

Det stora födelsedagskalaset efter showen. Hela publiken sjöng Happy birthday till Eddie

 

På showen brottades Eddie mot Rhyno och det var en super-match enligt oss. Eddie han med det mesta och fuskade glatt inför en skrattande publik när domaren "inte såg". Det var dessutom Eddies födelsedag så efter showen kom de flesta brottare ut och firade Eddie som dessutom fick "spöa" upp Brock Lesnar.

 

Eddie frogsplash

En liten bild men en stor Frog-splash

 

På hotellet satt Sean och jag och åt när brottarna kom tillbaka. Sean var iförd sin nya Los Guerreros T-shirt och var som alltid storögd, precis som sin far. Ett av hans största ögonblick under den här resan var just när Eddie kom fram till vårt bord, gav Sean en andra autograf i hans WWE-program (utan att vi bad om det), klappade Sean på bröstet och sa,

- Nice T-shirt son.

 

Eddie Guerrero

Ediie när han gick förbi oss vid ringside på showen

 

Vi gillar Eddie, face eller heel spelar ingen roll!


Kommentarer:
Postat av: lasse

Tjenare Trent..
Är det sant!.Vart har du läst om att dom är på väg till Finland?... Vet du nåt om vilka som kommer m,m?plats tid m,m.Måste åka på det!!!!.Kan du maila mig? [email protected]
(ha det bra )

2005-08-21 @ 10:54:53
Postat av: Trent på den här bloggen

Hej Lasse, tack för kommentar igen. Jag har mailat dig på din mailadress om detaljer. Hör av dig om du inte fått mailet så försöker jag igen.

Trent

Postat av: åskan

enligt wwe, så är eddie död. han dog på söndagen...
synd.

2005-11-14 @ 09:29:33
URL: http://www.tolkis.com
Postat av: martin

Japp. Eddie gurrero gick bort i sitt hotellrum i söndags. En stor wrestling ikon, kommer bli saknad av många. V.i.f

2005-11-15 @ 00:40:40
Postat av: Bruno

Det här är den största förlust för WWE på länge att förlura Eddie Guerrero han va en av de bästa enligt mig. En sak till trent Det va en här som undrade om de från WWE kommer till finland är det sant i så fall undrar jag om du kan skicka lite detaljer om när o var
det ska hållas tack för allt ..
Min email är: [email protected]

2005-11-17 @ 00:01:50
Postat av: martin

Smackdown kommer till Helsingfors hartwall arena 20 november. lite försent och köpa biljeter nu om man ska ha bra platser..

2005-11-17 @ 00:51:16
Postat av: Trent på den här bloggen

Hej Bruno och Martin,

tack för att ni tittar på vår lilla blogg och tack Martin för att du var snabbare att svara än jag. Bruno, jag mailar lite mer info till din adress men det brinner i knutarna nu. Jag och ungarna åker redan imorgon till Finland för att se vad som är kvar av Smackdown. Om det är någon som är ute på galan som läser det här, säg gärna hej. Ni känner igen mig på ungarna som är med om inte annat.

2005-11-17 @ 18:16:38
Postat av: Anonym

Jag saknar Eddie Guerrero

2005-11-20 @ 10:22:15
Postat av: azdren

var är eddie är han död

2006-03-28 @ 20:46:16
URL: http://www.wwe.com
Postat av: azdren

jag saknar eddie vet inte om han är död eller nt hoppas inte det. det står ingen stanns om han.

2006-03-28 @ 20:48:36
URL: http://www.wwe.com
Postat av: Trent

Azdren, gå in på www.wwe.com och titta på Smackdown Superstars. Gå in på Eddie så står det mesta. Om inte annat så kan du gå in på google, skriv "Eddie Guerrero dead" så får du hur många träffar som helst. Och ja, han är död. Hjärtat la av en vecka innan de skulle på turnén i Finland som vi såg på.

2006-03-28 @ 21:56:07
Postat av: Sebastian

Var kan man köpa biljetter till wwe i Finland??

2006-06-18 @ 18:50:40
URL: http://wwe.com
Postat av: AKIL

R.I.P Eddie Guerrero Latino Heat!!!

jag älskar Eddie Guerrero jag kan inte fatta att han är död han är bäst och ingen kommer att vara lika bra som honom VIVA LA RAZAAAAAAA

2006-06-19 @ 19:58:00
Postat av: bea

eddie you are the best for ever!!!!!!! :-(

2006-11-19 @ 18:09:51
URL: http://www.jahoo.it
Postat av: M .

Damn , asså ja fick reda på dt för 2 veckor sen ! - omg . asså önskar bara att ja hade träffat han innan han dog ! . :'( viva la raza , R.I.P. Saknar , you´ll never be forgotten . Peace and Love .

2007-01-23 @ 21:18:18
Postat av: mehdi

kommer att sakna honom RIP EDDIE

2008-01-26 @ 14:23:08

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits