John Cena

Lika bra att köra en till när man väl är igång och nu drar vi till ordentligt med John Cena. Inte för att det var något speciellt över vår lilla rendevouz men eftersom Cena är WWEs största stjärna för tillfället, eller åtminstone så försöker WWE framställa det så, är det något speciellt över det. WWE försöker verkligen göra en ny Hulk Hogan av Cena och delvis har de lyckats.



John Cena som under en tid prenumererade på WWEs mästarbälten och det lär väl inte dröja länge innan han får ett nytt!

Vare sig jag eller sonen är särskilt förtjust i Cena men det var ändå en av dem som vi hade högst upp på vår "träff"-lista. Först och främst för att vi aldrig träffat honom förut (även om vi befunnit oss i samma hotell-lobby och stått någorlunda nära) men också för att han är en av de större stjärnorna, vare sig vi vill eller inte. Dessutom har Cena altid gett ett sympatiskt intryck när man sett honom interagera med fans på Youtube-snuttar och andra klipp.



En något suddig John Cena tittar åt vårt håll men ger inget som helst tecken på att han sett skylten.

Ute på showen viftade vi med en Cena-skylt men han vare sig såg eller la märke till den när han kom in. Det blev ett nytt försök efter matchen, som han vann komfortabelt mot The Miz, och sonen viftade på.



Cena och The Miz i en match som var någorlunda komedibetonad samt till stor del dominerad av Cena

Som vanligt sprang Cena omkring i ringen efter sin vinst och kastade ut sina svettband till publiken. När han väl kom till vår hörna och ställde sig på repen såg vi att han såg skylten. Cena och jag fick ögonkontakt och han siktade ett par gånger med svettbandet innan han kastade det alldeles för kort. Han gjorde en liten "sorry"-grimas, ryckte på axlarna och vände sig mot andra i publiken och så var det med det. Hur vet jag med säkerhet att han försökte kasta mot oss? Läs vidare.



Fortfarande suddig och nu tittar han inte ens åt vårt håll!

Den första gången vi såg Cena på flygplatshotellet var när vi alldeles nyligen skilts från Lilian Garcia och blivit dissade av Hornswoggle. Vi var borta vid frukostmatsalen men eftersom WWE-brottarna hade ett privat rum för sin frukost på andra sidan lobbyn behövde Cena inte passera oss. Någonstans här tog vi det mogna beslutet att röra oss utåt. Vi tänkte att inne på hotellet kunde man gå om varandra men förr eller senare så skulle alla gå ut.



Men det var väl själva f-n! Titta på skylten!

Vi tog i alla fall vårt pick och pack och drog ut eftersom vi hade sett en annan brottare gå ut för att ta en ciggarett (mer om det senare och det var inte Big Show). Innan Cena kom på tapeten träffade vi på ett par andra brottare och ett par finska säkerhetsvakter. Meningen var väl att de skulle hålla horderna av fans borta från brottarna men eftersom det bara var vi två och att de blev tillsagda av en av brottarna att hålla sig lugna när vi gick fram (mer om det senare också och här pratar vi Big Show) så nöjde de sig med att kasta onda ögon på oss istället. Men eftersom både jag och sonen är immuna mot sådant stod vi kvar och fånlog så fort de tittade.



Frågan är om han gör det med meningen? -Här är vi, titta hit då!

Cena kom i alla fall ut från frukosten och satte sig i lobbyn där han spelade kort med ingen mindre än Hornswoggle. Vi stod kvar utanför och tänkte att vi skulle få chansen förr eller senare. När han väl kom ut var vi beredda men han styrde stegen mot en van som körde lite väskor och annat i skytteltrafik till själva flygplatsen. Väl framme vid vanen frågade han hur långt det var till flygplatsen och när han fick svar vände han sig om och bestämde sig för att gå.



Hur i hela ... kan man missa skylten? Till och med en av medlemmarna på SW lyckades få med den från andra sidan ringen. Ni ser den bakom stolpen, varför gör inte Cena det?

När han var på våg att gå förbi oss sträckte jag fram albumet och bad om en autograf. Cena stannade upp, sa absolut ingenting, tittade sig omkring och sedan satte han dit en någorlunda trött och tråkig kråka. Han gav tillbaka pennan och jag frågade om ett foto varav Cena bara nickade. Jag klämde in mig bredvid honom och trots att han kanske inte ser så stor ut på fotot så var hans biceps och nackmuskler inte att leka med. Fortfarande helt tyst från Cenas håll och jag frågar om jag kan ta ett med honom och sonen också? Cena halvnickar och ställer sig bredvid sonen. Nu när jag blivit av med album så blir det lättare för mig att kommunicera. Jag tar fotot, tackar så mycket och säger något trevligt om showen. Sedan frågar jag om han såg vår skylt, "Simply fasCENAting since day one"? Då får jag äntligen Cena att prata.

-Var det ni? Kul, riktigt snygg skylt, såg ni att jag försökte slänga ett svettband till er? Den kom inte fram riktigt men jag försökte verkligen!

Helt plötsligt gick det inte att få stopp på karln, och han hade ju faktiskt till slut lagt märke till skylten. Han frågade om vad det var i albumet, var vi var ifrån och så vidare. Konstigt det där egentligen, många av stjärnorna är riktigt blasé men får man in en fot, en kommentar eller liknande så öppnar många av dem upp. Riktig tur att man jobbat med samtalsterapi i sitt yrke. Nåja, lite snack till med John Cena och sedan tog han sina väskor och rullade iväg till flygplatsen med en finsk säkerhetsvakt i släptåg. Vi stod kvar och väntade på flera men det får ni läsa om en annan gång. Nu blir det tyst en vecka eller så eftersom jag ska iväg på det årliga diabeteslägret med dottern men jag lovar att försöka skriva ned en till när vi återkommer.



Bagage, John Cena, sonen och mer bagage




John Cena och hans krallige kompis med sitt album i högsta hugg.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits