Chavo Guerrero jr

Chavo Guerrero jr kommer från en berömd wrestlingfamilj, eller släkt kanske är mer rätt. Han är en "Lying, stealing, cheating"-mexikan, eller åtminstone så porträtteras han som det vare sig han är ond eller god för tillfället. När vi träffade honom var han "god" trots sitt fuskande i ringen.

 

Chavos fighting-face

 

Chavo har i sin karaktär alltid varit rätt så gapig och skrikig. Med en rätt så pipig och hög röst har han gnällt på domare och skällt på motståndare. Intrycket man får av honom är att han är rätt så kaxig. Men när vi träffade honom så var det tvärtom. Jag undrar om man inte stavar ordet ödmjukhet C H A V O på mexikanska (spanska). Han var inte särskilt stor, rörde sig mjukt och kattlikt och pratade med en tyst och timid röst.

 

Ute på galan så mötte Chavo Charlie Haas och här ger de prov på sin vighet.

 

De flesta brottare vi har träffat har varit mycket trevliga. Dock tror jag att flera av dem har svårt att hålla isär sin egen personlighet och karaktären de spelar. En del lever nog in sig så mycket i karaktären att de faktiskt tror på allt som manusförfattarna skriver. Men med Chavo är det nog ingen risk. Han tycks stå med båda fötterna på jorden och kan skilja på fiktion och verklighet. Matchen ute på galan var bra, Chavo var lika störig som han alltid brukar vara. Tyvärr förlorade han men eftersom han var en av "Los Guerreros" så fick han stora ovationer som han sög i sig i alla fall. Väl hemma på hotellet tror jag att det blev en tidig kväll för honom medan många andra festade i baren.

 

Chavo går sammanbitet förbi oss där vi står vid ringen

 

När Sean fick sin autograf av Chavo så blev han väldigt lycklig, Sean alltså. Chavo var nämligen den första som skrev  "To Sean...". Det var när vi satt utanför frukostmatsalen och inväntade brottare. Chavo satte sig ner bredvid Sean en liten stund och frågade honom om hans favoritbrottare etc. Han var exceptionellt trevlig och tog sig god tid med oss. Inga divafasoner där inte. Vad vi egentligen pratade om kommer jag faktiskt inte ihåg. De flesta andra brottare kommer jag ihåg konversationerna med men Chavo var så behaglig (nu låter jag nästan kär!) så det var som om att sitta ner och prata med en gammal vän som man inte sett på länge. Mycket sägs men det är inte det som är viktigast, det är själva mötet. Chavo avslutade autografen med att skriva "God bless", verkligen passande för hans person. Det var inte bara som han skrev, utan det kändes som han menade detta.

 

Seans lilla dyrgrip som sitter i fotoalbumet hemma.

 

Senare på dagen så träffade vi Chavo igen nere vid lobbybaren dit vi hade förflyttat oss. När han gick förbi stannade han till och sa hej igen. Sen gick han och satte sig med några andra WWE-gubbar. Efter en stund där går jag upp till baren för att beställa lite mer dricka till mig och sonen. När jag står där kommer Chavo till kortändan av baren och ber att få en av de inplastade smörgåsarna de säljer där. Bartendern ger honom den och ger honom även en nota. Han står där och fingrar med sina pengar och tycks inte riktigt få ihop vad det står på notan. Då säger jag,

- Allow me, let me pay for that.

Chavo tackar nej och säger att det är OK, han vet bara inte hur mycket de olika pengarna är värda.

- I insist, säger jag.

- No, you do not need to, säger han med en vänlig röst, its just that I cant work this out with all these coins and everything.

- Neither can I, säger jag, but I still insist. Its the least I can do so please just accept the gesture.

- Well if you put it that way, säger han och sträcker mig notan.

Vad smörgåsen kostade kommer jag inte ihåg men det var väl värt det. Chavo tackade så mycket, gjorde tummen upp till Sean och åkte upp till sitt rum. Innan showen så samlades alla brottarna i lobbyn. Sean och jag stod där och bara gapade. Aldrig hade vi sett så många på samma plats samtidigt. När Chavo kommer ner så är vi de första han hejar på innan han börjar mingla med sina kollegor, Sean och jag sken ikapp med varandra. Vi träffade (eller snarare såg) Chavo en gång till under vistelsen men den incidenten får ni läsa när den här bloggen publicerar sitt möte med Chavos morbror, Eddie Guerrero.

 

Chavo tar tag i sin nyvunna kompis Sean och pekar på honom som om han är viktigast!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits