William Regal

William Regal är inte amerikan. Men han är brottare och han är en av WWEs Superstars så han får vara med på den här bloggen i alla fall. Våra möten med William Regal, som även gått under namnet Lord Steven Regal, var förhållandevis korta. Men de var trevliga ändå.

 

Första gången vi träffade honom hade han precis varit och tränat på gymmet som låg strax bredvid hotellet. Han kom tillbaka lite lätt svettig och ställde sig vid receptionen och frågade om något. Barnen for upp direkt och stod väntande med sina autografblock. Han svepte nästan förbi innan han hajade till och skrev varsin autograf till barnen. Sen gick han direkt in i hissen utan att jag hann fråga om ett foto.

- Jaha ja, tänkte jag, här gick det undan.

Dock så kom han ner i lobbyn nästan lika snabbt som han försvunnit och den här gången var jag med. Det blev även en förevigning på bild med honom och barnen.

 

Ute på galan så brottades Regal tillsammans med Eugene i tag-team mot Hurricane & Rosey. Man skulle väl kunna kalla det för kvällens komedimatch. Wrestling är i princip alltid uppgjort men här skulle man väl kunna säga att det var bestämt för att locka fram skratt och få de små att trivas.

 

regaleugene

Eugene vinkar till publiken medan Regal känner på repen

 

När jag var uppe på rummet på hotellet och hämtade ett par saker så stötte jag på Regal i hissen. Eftersom jag visste att det fanns en bild på Regal i tidningen jag hade med mig så bad jag honom signera bilden.

- No problem, sa han, och skrev ännu en autograf till oss när han klev ur hissen. Han frågade var jag kom ifrån eftersom min accent lät skotsk. Visst är den det svarade jag och förklarade lite lätt varför vi var i Finland. Jag pekade på barnen som satt och väntade och han sa,

- Yes, I remember. We met yesterday as well, didn´t we?

Jag svarade jakande och han följde med fram till barnen och hälsade på dem igen.

- So your father isn´t so cheap even thou he is scottish,  sa han och flinade.

Jag hann inte säga något innan han gick. Han var trevlig, men framförallt snabb, den gode Regal.

 

Regal+kids

En Moira, en svettig Steven Regal, en Sean, och en handduk.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits