Väckt mitt i natten, igen!

Som trogna läsare av denna blogg så vet ni att just sömnen är en stöttepelare i mitt liv och en av de saker som jag, pappan, dryftar om mest här. Min vana trogen så brukar jag gnälla högljutt, ja nästan skälla, över allt och alla som väcker mig mitt i natten och stör min skönhetssömn. Och är det inte utomstående som stör en så är det min egen inneboende lust för nattliga duschar som gör det. Det är ju inte så ofta som man får sova en hel natt i sträck och man blir då lätt irriterad och allmänt otrevlig. För att inte ta ut alltför mycket av min ilska på min kära familj så ventilerar jag istället mina tankar här och det är precis vad jag ska göra nu igen.

Ja, kära läsare, det har hänt igen. Pappans sömncykel har än en gång rubbats men denna gång så är jag glad över det. Det var så att jag, trött som alltid, på något sätt lyckades stänga av min väckarklocka vid 03.00 utan att vakna. Det är inte bra eftersom jag bör kontrollera dotterns blodsocker då. Vid cirka 04.10 vaknar jag av att en liten hand kliar lätt på min rygg och jag hör en ännu mindre röst säga, - Pappa, jag är skakig!

Min väckarklocka låter som sju svåra år men den sover jag med lätthet igenom. Min dotters försynta lilla petande och hennes tysta viskande uttalande får mig att flyga upp ur sängen, det är bra konstigt det. Dottern hade 2,9, lågt i klass med Glocalnet, så det var en balja söt saft som gällde direkt. En stund senare så blev det en nattsmörgås och sedan somnade hon om som en stock. Själv låg jag och tittade på henne länge, inte ett dugg irriterad över att ha bli väckt. Tänk att hon själv vaknade när hon var låg, det är en trösterik tanke som förhoppningsvis kommer att göra att man själv sover bättre i fortsättningen.

Kommentarer:
Postat av: Lotta

Hej! Min son är sex år gammal och har haft diabetes i tre år. Precis hittat din blogg och den är både komisk och trösterik - mitt i allt elände är man inte ensam om knepiga situationer och oförstånd från barnomsorgspersonal!
MVH / Lotta.

2007-07-11 @ 11:14:49
Postat av: Pierre Wulf

Vi har oxå haft detta dilemma i dryga 18 månader men efter att fått pump har det sakta men säker börjat stabilisera sig.
Den kanske skulle vara värt att titta in på.
Det är mycket pill och det stackars barnet får nya nålar var 3:dje dag men blodsockret och Hba1c blir väldigt jämnt och fint.

2007-07-17 @ 11:11:45
Postat av: Trent på denna blogg

Hej Lotta, tack för din snälla kommentar, vi är glada om vårt skrivande kan hjälpa/trösta någon. Om inte annat så hjälper det oss med att få lätta på hjärtat här i bloggen ibland. Hoppas att du får en bra skolstart med din son och förstående och engagerad personal.
Mvh, Trent och Ulrika
Hej Pierre, dottern har haft pump i snart ett år och värdena har i stort blivit bättre (även om vi haft vårt högsta HBA1C under denna period)(fast alla andra har varit mycket bra). Dock tycks vi ha problem att få ett jämn kurva, detta kan bero på dotterns hormoner eftersom hon håller på att kliva in i tonåren. Men vi kämpar på och försöker hitta "perfekt", eller åtminstone strävar vi dit för dotterns skull. Det är hon värd. Ha det bra,
med mvh, Trent och Ulrika

2007-07-17 @ 18:25:02
Postat av: Victoria

Hej Trent. Jag tror kanske att du kan veta vem jag är, en av medlemmarna i "Creative Team" som Pappersvinden har. Din fru vet i alla fall vem jag är, hoppas jag :) Min sambo har också diabetes, så jag vet verkligen hur det är.. Att vakna om natten av att han har känningar får mig att känna mig så hjälplös. Jag hoppas verkligen att han en dag vill försöka använda pump, för det gör han inte i nuläget.. Hur funkar scrappandet förresten?

Postat av: Fia

Hej!!

Missförstå mig rätt; känns skönt och läsa att det finns fler i samma sits....

Min 3-åriga dotter har haft diabetes sen juni-08 och den senaste tiden har det varit mycket vaken nätter, eftersom det har varit förkylningar som har avlöst varann hela tiden.. Har klockan på ringning på natten, men hör den inte!!! Känner mig hemsk, dålig mamma som inte vaknar när jag ska kolla dotterns blskr. Men jag är såååå sliten och trött. Var underbart att få läsa eran blogg, kommer nog att bli en aktiv läsare här.

Sköt om er!

2009-02-02 @ 15:32:12
URL: http://emmyoemil.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits