Var tar tiden vägen?

Igår natt sov jag med Moira och jag sov som en stock. Somnade någon gång vid 01.00 (alldeles för sent men andra omständigheter än Moira gjorde att jag var så illa tvungen att vara uppe länge) och sov sen fram till 03.00 för första kontrollen. Dotterns blodsockervärde var lite högt så jag fick putta på med en enhet. Cirka 03.20 ställer jag min väckarklocka inför nästa kontroll, 06.30. Jag släcker lampan, burrar ned huvudet i kudden och blundar. Precis i det ögonblicket ringer min väckarklocka.

 - Har jag programmerat fel? tänker jag och sträcker mig efter mitt atomur. Nej, 06.30 står det ju. Då ser jag de självlysande digitalsiffrorna på vår klockradio, 06.30 står det där också. Någon hade stulit 3 timmars sömn från mig, jag hann ju inte ens somna innan väckarklockan ringde. Var tog den tiden vägen? Får jag igen den inatt på något sätt? Ligger dessa tre timmar någonstans på en hittegodsavdelning och väntar på mig? Ja, jag vet inte och ingen annan i familjen tycks ta tidsstölden med större allvar. Så eftersom det är ett bristande stöd i denna fråga så vet jag en sak i alla fall. Inatt tänker jag hålla fast i väckarklockan och inte låta någon timma eller två smita iväg.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits