Kan du stava till det?

Jag, pappan i familjen har bestämt mig för att bli en bättre människa. Ja, jag skall åtminstone bli en mindre människa, det där med bättre är nog försent.

 

Det har blivit alldeles för många sällskapssmörgåsar med dottern på natten (inte för att hon lägger märke till att man håller henne sällskap, men ändå!) och andra stunder. Dottern som rör på sig kopiöst, som alla barn tycks göra, behöver smörgåsarna. Pappan behöver dem inte. De har lagt sig på varandra (kanske för sällskaps skull?) och samlats runt midjan på mig. Det är nu dags att göra något åt det. Första åtgärd är givetvis att inte äta den där smörgåsen, det finns grönsaker och vatten att tillgå om jag behöver ett mellanmål. Den andra åtgärden, och kanske den viktigaste är motionen. Jag är stolt innehavare av ett träningskort på Nautilus men så här på sommaren blir det inte att man utnyttjar det så ofta då jag ständigt är med barnen. En cykel har också inköpts så jag kan åka på cykelturer med barnen men det behövs mycket mer. Därför har jag idag bestämt att jag skall börja med stavgång. När mamman är hemma efter jobbet på vardagarna kan jag stava mig ut i sommarnatten och på helgerna så finns det också tid för stavningsexpeditioner.

 

Jag var ute på första rundan idag, det tog cirka en timme och en kvart så nu är målet uppsatt. Innan sommaren är till ända så ska samma runda klaras av på en timma. Att det kunde vara så jobbigt att gå stavgång hade jag ingen aning om. Mamman i familjen fick lyfta upp mina armar och fingrar på tangent bordet så att jag skulle kunna skriva det här inlägget. Det värker i princip i hela kroppen men jag känner mig ändock fräsch. En sak lärde jag mig under denna första tur. Mindre kläder, mer vatten och svettband är något som kommer att krävas om det här ska fungera. Jag ser fram emot ännu en runda imorgon.

 

Och ni som undrar, ja, jag är också en hejare på korsord!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits