Det är något skumt i scraprummet

Nästa investering till scraprummet måste bara bli belysning. Vi gjorde iordning rummet i somras och då var det givetvis ett harmoniskt nordiskt ljus i rummet mest hela dagen. Men såhär på vinterhalvåret är det rent hopplöst att se vad man gör, och än värre blir det när man försöker fotografera därinne. Det är ett par timmar mitt på dagen när ljuset är OK, sen blir det riktigt skumt.

Det har varit mycket prat om scraprumsinredning på flera forum på senaste tiden, och jag har tidigare publicerat några bilder från mitt rum. Här kommer några bilder till, den här gången på förvaring.

Scraprummet är avlångt och bokhyllorna står alltså på motsatt sida från fönstret och skrivbordet. De är från IKEA, serien har utgått för länge sedan men de har något liknande nu. De är riktigt höga och slukar hur mycket (skräp) som helst:
  

Här är min eminenta pappersförvaring, de hade några till övers på jobbet och då bad jag snällt om de inte kunde få flytta hem till mig istället, och det fick de. De är egentligen bara själva metallinsatsen till riktiga hängmappsförvaringar som man kan hitta i nederdelen av kontorshyllor, innanför skåp med jalusiluckor:
  

Och så till den sista bilden från scraprummet för den här gången, på Kittykatten. Hon scrappar ju med oss mest hela tiden så hon räknas nog snart som en inventarie:

Kommentarer
Postat av: Ingela G

Det är riktigt knepigt med ljuset nu på vintern. Men en bra lampa(or) fixar det nog. Det ser ut att vara ordning och reda i ditt scraprum. Jag blev impad av pappersförvaringen.Det borde ju gå att fixa några sådana stativ. Tack för det goda ideen.
Ingela G

2008-01-22 @ 20:52:14
URL: http://pysseltorpet.blogg.se
Postat av: eldh

Vad fint du har! Gillar dina hyllor, de sväljer ju en massa! / Elin

2008-01-29 @ 09:17:35
URL: http://eldh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0