Tote för julkort

Alltså, den här toten var jag ju bara tvungen att prova! Jag har sett flera varianter på splitcoaststampers, men den här är ju snyggast av dem alla! Fylld med julkort i samma serie som designpappret blir det en perfekt decembergåva till någon man tycker om! Om man nu klarar av att ge bort den, själv är jag helt kär i min och kommer INTE att låta den lämna huset någon längre tid ...



Det är ett ganska snabbt projekt, lite drygt en halvtimme ägnade jag åt att pyssla ihop toten. Beskrivning finns på splitcoaststampers om du vill prova att göra en du också!

Acetate card

Det här kortet där själva kortbasen är OH-film såg jag på Splitcoaststampers och ville genast prova att göra ett själv. Det var inte direkt svårt, men krävde lite planering - det gäller att man sätter dit allt i rätt ordning, annars blir det galet. Snöflingorna på OH-filmen ville jag egentligen stämpla med cotton white StazOn, men eftersom jag inte har någon sådan så fick det bli vit akrylfärg. Det fungerade det också, även om intrycket blir lite annorlunda.

 

Det var verkligen roligt att göra det här kortet, prova du också!


Mera Halloween

Motivet på korten är klippta ur ett underbart papper från Daisy D's, monterade på cardstock och blingade med stickles. Texten "trick or treat" på det första kortet har jag skrivit för hand och embossat. Det mönstrade pappret som jag använt till bakgrund på den nedre halvan är också från Daisy D's. Fladdermössen på kattkortet har jag klippt ut och chalkat med vitt, ögonen är röd stickles.

 


Boo to you

Snart är det Halloween och på torsdag kväll är det Halloween-kurs på Pappersvinden. Vi kommer att göra läskiga dörrhängare med en ask för lite godis kanske. Några halloweenkort kommer vi också att hinna med.

Mallen till dörrhängaren kan man hitta på Victorine originals, scrolla ner en liten bit på sidan så hittar ni den. Överdelen av dörrhängaren har jag ändrat och gjort några varianer av; en gravsten, en fladdermus, en ilsken katt och ett spöke. Här ser ni två av dem, fladdermusen och gravstenen. Vi ses kanske på torsdag, om ni törs komma ...

  

Pumpan är en quickutz-die. Texten har jag skrivit för hand med Tsukinekos svarta embosspenna och emobossat med svart. Ögonen är täckta med diamond glaze och ser nästan självlysande ut.


 

Texten är stansad i Cuttlebugen, spindelväven har jag ritat med clear embosspenna och emobossat med vitt.

Create

Det händer alltsom oftast att jag tvekar över min egen kreativitet. Är det jag skapar verkligen bra? Är proportionerna rätt? Kan man verkligen kombinera de här papprena? Jag låter mig ofta inspireras av andra men sätter alltid min egen prägel på det jag gör. Men så vaknar tveksamheten igen. Är det verkligen min egen prägel? Kanske kommer det från något jag sett någon annan göra tidigare men glömt bort det? Tänk så lätt det är att nedvärdera sig själv och glömma bort att man faktiskt gör sånt som är bra.

För att råda bot på min osäkerhet och hitta lite inspiration så googlade jag på "creativity" och hittade massor av bra saker som andra har sagt. Jag samlade åtta citat som talade direkt till mitt hjärta i ett tag-pocket-album som jag gjorde av papper från Crate och My Mind's Eye:

  

Dubbelsidigt papper till själva tagsen, med citat på båda sidorna:

 

Efter att jag fotat albumet så lade jag till några dekorationer och faktiskt lite bling, men i övrigt är det sparsamt dekorerat - det är så jag skapar så då måste det faktiskt vara OK!


Veckoplanering

Vi har två barn. De är ganska stora och tar vara på sig själva allra oftast. Ändå är det halvt kaos här på morgnarna. På riktigt. Ingen minns vem som har gympa vilken dag eller om det verkligen var idag det var sovmorgon. Som ett litet hjälpmedel mot minnesförlusten har jag (förstås) scrappat en skylt som hänger precis bredvid ytterdörren. Där står båda barnens skoltider och vilka dagar det är gymnastik. En blick på skylten och morgonen kan återgå till ett åtminstone hyfsat strukturerat kaos.



Själva veckoschemat är löst, bara fastsatt med brads så det går bra att byta ut varje termin. I och för sig helt en helt onödig finess, eftersom det då kommer att finnas så många nya vackra papper som jag blir förälskad i att jag måste scrappa en helt ny skylt istället ...


RSS 2.0