Exploding box

Det låter ju lite dramatiskt med en exploderande låda, men så farligt är det naturligtvis inte. Den här påbörjades på en av Pappersvindens dagskurser, men trots att vi hade så många timmar på oss att jobba med projektet så hann jag inte med. Det var i våras.

Sedan har den legat i träda över sommaren och jag har funderat på vad jag vill att det ska stå på varje bilds respektive tag. En kväll i förra veckan så satt jag och maken och spånade och då helt plötsligt så lossnade det. Det var så självklart vad jag ville säga till varje bild! Så skönt att äntligen kunna göra färdigt albumet som handlar om min dotter och är en påminnelse till henne om hur bra hon är, precis som hon är och alltid har varit.

  

Jag hittade den!

Inspirationen! Jag har hittat den! Den låg där och pyrde under ytan, frustrerad och ivrig att komma fram. Idag bidde det ett litet kort, inspirerad av Monica på Pappersvindens Lilla bok av drömmar.

  

Kortet är nog klart, men jag har den där känslan av att något saknas ... kanske kommer det en ny bild så småningom om jag lägger till något.

Vart tog inspirationen vägen?

Men? Vad är detta? Här har jag längtat och längtat hela sommaren efter att få komma hem och scrappa och jag slet som ett djur hela fredagskvällen med att tapetsera vårt blivande pysselrum. Där skulle jag sedan äntligen få sätta mig i lugn och ro och pyssla utan att behöva plocka bort allt igen lagom till middagsdags. Så när allt är klart så står jag där som ett fån och har INGEN LUST!

Jag hade till och med skickat iväg resten av familjen på bio för att jag skulle få inviga rummet i lugn och ro. "Simpson-filmen? Nej tack, jag tror att jag stannar hemma. Men ha det så roligt ni!" sa jag och hoppade jämfota av lycka inombords. Här skulle det scrappas!

Detta är vad jag tvingade mig själv att göra, bara för att se om det liksom skulle "lossna" när jag väl greppade saxen, men inte:

image34

Vek en liten tråkig ask som knappt fick någon dekoration alls. Suck. Det enda förlåtande med den är att det är så helt underbara papper från Crate. Men så här fint är det i alla fall i pysselrummet (notera att det finns plats för minst två vid bordet, det blir liksom roligare då!):

image35

image36

Jag tror att jag behöver en dos inspiration från mina scrapkompisar på Pappersvinden! Åh, vilken tur att vi ska ses snart!

Dream

Åh, jag är alldeles till mig i trasorna över dessa supersöta stämplar från Doodlebug design, inköpta på Pappersvinden idag. Hade inte tänkt scrappa mer just nu, men var ju bara tvungen att testa dessa sötingar! Nåja, bokmärken kan man ju inte få för många av. Eller? Pappret är spillbitar som jag kämpar för att bli av med, har ingen aning om vad det är för märken eller så. Har färglagt delar av stämplarna med Sakura soufflé pennor. Mums.

Dream

Bokmärken

Maken han bara scrappar och scrappar. Layout efter layout produceras på löpande band. Och snygga är de dessutom. Det finns en tanke med varje pappersval, varje detalj och varje dekoration. Jättekul. Det är detverkligen!. Men man får ju lätt prestationsångest! Så istället för att jobba med mina pågående layouter så har jag snabbscrappat några bokmärken. Det gillar jag så fler sådana lär det bli med tiden.

Bokmärken

RSS 2.0